Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Ja, i söndags bar det i väg till fjällen för vår del.
Söndagen började faktiskt med ljus, sång och paket vid sängen.
Två herrar kom insjungande och med sig hade de paket och ljus på en bricka. Det låter kanske lite fånigt, men jag var så upp i fjällenresan att jag faktiskt glömt bort att det var min födelsedag.
Jag blev så glad och som ett barn på nytt slet jag genast upp presenterna.
Det ena var en jätte fin tröja som Robert köpt. En slags figursydd munkjacka m trekvartsärm. Jätte fin.
Det andra paketet innehöll ett jätte fint armband. Ett armband i guld m ett hjärta som hänger.

Sedan var det dags för oss att packa in oss i bilen. Mina föräldrar, samt Jonas och hans familj och jag, Leon och Robert. Snacka om skidsemester....
Men det gick galant. Det började med att alla sjöng -Ja må hon leva... , vad kan då gå fel liksom...!
Resan upp gick kanonbra. Stannade två gånger, sedan var vi framme.
Väl framme i stugan var det bara att installera sig och få det att kännas som hemma. Stugan var jättemysig och vi kände oss verkligen hemma direkt.


Framme vid sturgan efter vår lilla biltur.





Här är vår stuga utifrån.


Stugan från insidan m lek och mys.

Det var fint väder till en början som sedan övergick till snö och sedan dimma. Men skidåkningen var det inget fel på. Vi fick åkt skidor varje dag. Vi fick lite hjälp med Leon så jag och Robert kunde åka lite ihop. Sedan åkte jag och Leon skoter också. 30 kr kostade det, så fick vi oss en liten åktur. Leon tyckte det var roligt.


Leon på skoter färd.

Tyvärr blev ju Leon lite sjuk. Eller ja, inte så lite sjuk. Han fick väldigt hög feber och fick leva lite på alvedon samt nässpray. Hostan jag hade fick naturligtvis han. Typiskt. Undra om det är något med oss och fjällenresor????
Det var synd om stackars Leon, men barn är bra lustiga. För även om han hade feber och hosta, lekte han och var som vanligt på dagarna. Då var det värre på nätterna. Men nu var det skönt att man kunde gå in på ICA och handla läkemedel.


Här är Leon och hans kusin i full gång....


Här är backarna i Branäs...


... och här är belöningen man får i toppstugan efter en dag i backan :)

Sammanfattningsvis hade vi det jättebra med mycket skidåkning. Vädret kunde ju varit lite bättre, men det finns sämre väder också, så man kan ju inte få allt. Vi var borta från söndag - torsdag och det var alldeles lagom. Leon var jätteduktig, det var alla barn. Men jag tror han tyckte det var gott att komma hem oxå.

Så när vi kom hem var vi på vårdcentralen, så nu är det pencillin och hostmedicin som gäller i fem dagar.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0