Så här såg våran lördag ut...

Idag vaknade Leon kl 06.30.
Inte ovanligt alls. Man är liksom van att gå upp runt den tiden. Sovmorgon har man om man får sova till 07.
Lördagar gör det inget att gå upp, eftersom Robert för det mesta spelar tennis kl 08. Har inga kommentarer till det.... ;)
Men medans han svettas och springer efter en liten gul boll, brukar jag och Leon mysa framför barnprogrammen på tvn och Leon får sin klassiska morgonvällning. Sedan brukar vi städa lite och leka samtidigt. Mest lek...
Sedan dukar vi fram frukost och det lyxar vi också till oss framför tvn till Lattjo Lajban på Tv4. Riktigt roligt om jag får säga det själv....hihi.
Sedan efter ett tag kommer pappa Robert hem och gör oss sällskap.

Idag var det strålande väder ute, så vi bestämde oss för att komma oss ut på förmiddagen. Så runt 11 kom vi ut tog då vagnen och begav oss in till stan. Då somnade Leon i vagnen. Så det var bara att gå en långpromenad eftersom han brukar sova runt en timme. Så det blev en tur runt Uddevalla i vår solen. Inte helt fel!

Sedan när Leon vaknade var det dags för att ge honom lite mat. Vi bestämde oss för att unna oss lite lunch på Cheers. Så det blev en visit där med hamburgare och äggnudlar för oss alla. Öl till maten för de vuxna.
Leon fick också sällskap av vår kära vän Ehlers. Han kan då konsten att roa ett barn. Även vuxna för den delen. Leon var så nöjd som fick glass av den snälla farbrorn. Men han tyckte allt det var konstigt och fachinerande av att farbrorn hade målat sig så på armarna... - Det får man ju inte!!!!

Efter den trevliga vistelsen på stan var det dags att gå hem. Där väntade travet för Robert, nagelmålning för mig och vattenlek för Leon.

Ja, idag ska Leon och Robert har grabbkväll, medans jag ska på 25-års kalas till Karro. En fest i Rock n roll anda ska det bli. Så nu blir det först duschen och sedan nitarmband på.... ;)

Här kommer lite kortfrån vår vardag.
Det känns som det var länge sedan jag lade ut några nu.


Leon o mamma en helt vanlig lördag


Leon leker båt m vår trådback. Som sällskap har han Vov-vov o elefanten Leif


Leon leker med vatten. Blöt lek...


Leon och min farfar på hans 95-års kalas. Inte Leons alltså ;)


Kommentarer
Postat av: Ulrika Engelbrektsson

Hejsan!!



Hoppas du hade en kul kväll igår!!!



Kram

2010-03-14 @ 10:09:43
Postat av: Sara

Ja, Ulrika, den blev jätte trevlig med massor av roliga folk, bra musik och massor av drickat. Det kände man dagen efter....

Hoppas allt är bra! Kram :)

2010-03-15 @ 14:24:25
Postat av: Ulrika Engelbrektsson

Härligt att höra!! Allt bara bra här men det var alldeles för länge sen vi sågs tycker jag. Vi får försöka styra upp något snart!! Kramar

2010-03-15 @ 18:15:32
Postat av: malin

hej där! Jag säger som Ulle...det var länge sen vi sågs. Ska vi ta en fika nån dag kanske? kram kram

2010-03-15 @ 18:18:22
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: malin

Hej. jag länkade till din sida från min om det är ok. kram m

2010-03-15 @ 18:43:37
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag äter gärna lunch denna veckan. Fredag, vid 11.40 funkar det? Köket kanske? Kram

2010-03-16 @ 17:10:13
Postat av: Sara

Ulle: Ja, visst var det ett tag sedan sist. Vi ska inte göra så mycket i helgen, men du själv brukar ha fullt upp då ;). Sedan blir det fjällen veckan efter, så blir det inget tidigare så kan vi höras efter det.

Malin: Säger detsamma och självklart måste vi ta och träffas snart. Jag har som sagt var inget uppbokat i helgen, men annars måste vi höras efter Branäs. Självklart kan du länka mig. Jag gör detsamma med dig ;)

Jessica: Det låter perfekt.

Kram till er alla tre :)!!!!

2010-03-17 @ 17:59:58
Postat av: Ulrika Engelbrektsson

Ja den här helgen är som vanligt en massa planerat...hade gärna haft det lite lugnt och träffat er:-) Men vi får se till att det blir av snart ändå. Härligt med skidresa hoppas bara att i kryar på er till ni åker!! Njut av resan och ha det bäst!! Massor med kramar

2010-03-17 @ 20:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0