Host... host....host...



Man kan säga att det är lite snuvigt och hostigt.
Igår var det lite feber som hägrade, men det dämpades med Ipren.
Värre var det med hostan. Den var elak! När man väl började hosta kunde man inte sluta.
Host...host....host...
Jag hade en hostmedicin stående i kylen från förra gången hostan hälsade på.
Tyvärr blev man galen när man tog fram den.
Alltså, det där med barnsäkert....
Denna flaska var både barnsäker och vuxensäker. Jag fick verkligen inte upp den. Och jag klassar mig själv som vuxen. Inte nog med att jag höll på att hosta ihjäl mig, svettig av att försöka få upp flaskan gjorde inte allt lättare precis. Det slutade med att jag fick be en stor, muskulös och stark man (dvs Robert) till hjälp. Och han är ju stark som ett hus, men jag lovar... han fick också ta i.
Ja, det är tur att jag vet att Leon kommer ALDRIG få upp den om han skulle få tag i den av misstag. Och får han det så kommer jag anmäla honom till tv-programmet Världens starkast man!

Men när jag väl fick mig en dos av medicinen så kunde jag äntligen sova.
Jag hoppas verkligen detta går över till helgen. Jag smittades av Leon, men Robert däremot har lite känningar i halsen. Typiskt om det skulle bli ännu en skidresa i sjukdomens tecken.

Håller tummarna för att det INTE kommer bli så.





Kommentarer
Postat av: Ulrika Engelbrektsson

ÅH men hoppas att ni blir bra tills ni åker så att ni får vara friska den här gången. Hör av er när ni kommer hem så planerar vi in en middag tillsammans tycker jag:-) Kramar

2010-03-17 @ 20:29:57
Postat av: Robert

Stor, stark och muskulös alltså.... Hmmm, just det du fyller ju år på Söndag;)

2010-03-17 @ 21:06:30
Postat av: Sara, dvs fru Gidlöf

Ulle: Vi bokar middag när vi kommer hem. Låter strålande.

Robert, herr Gidlöf: ojdå, min födelsedag hade jag visst glömt. Men nu när du ändå nämner det... frukost på sängen är ju inte helt fel... ;)

2010-03-18 @ 15:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0