Konsten att göra ingenting...

Idag är Leon på dagis "som vanligt" mellan 9-14. Vi har ju kvar denna veckan som inskolningsvecka också.
Eftersom Leon är på dagis och Robert har börjat på sitt nya jobb idag, så innebär det att jag är alldeles själv hemma.

Det är tyst i huset. De ljud som hörs har jag själv valt.
Massa funderingar snurrar runt i huvudet. Borde städa, plocka undan och fejja och dona.
Men just nu känner jag inte för något av det. 
Jag känner för att sitta vid datorn lite, läsa lite, kolla på Tv mitt på dagen... bara vara liksom!!!
Får lite dåligt samvete för dammen i hörnerna-
Men det kan jag skjuta upp till imorgon, eller övermorgon eller en annan dag helt enkelt.

Det är lite ovant att vara helt själv hemma. Men man vänjer sig vid det oxå. Man vet ju att det snart kommer hem en liten kille som syns och hörs. Även en stor man som också syns och hörs... fast på ett annat sätt :)

Man måste ha en liten paus och förändring i livet för att veta och känna vad och hur bra man faktiskt har det.
Hmmm..... nu saknar jag redan mina killar...
...får skynda mig att göra ingenting så jag får njuta lite av det oxå!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0