Dagis, förskola, lekskola...

Till hösten, närmare bestämt i slutet av aug, ska vi skola in Leon på dagis.
Stora killen...

Alltid svårt det där med hur man ska göra när man börjar jobba. Dagis, dagmamma, utnyttja släkt och vänner.... hmmm.
Men vi har bestämt oss för dagis.
Det blir Dahlgrenska Förskolan, som ligger ett (långt) stenkast från oss.
Känndes bra och har bara hört bra om det.
När vi var där och hälsade på strosade Leon runt där som han var en av dagisbarnen. Och när vi skulle gå, protesterade han högljutt. Så det kändes som han kommer att trivas där!

Varken jag eller Robert har gått på dagis, så det kommer bli nytt för oss alla tre.
Jag kommer ihåg när jag började lekskolan.
Då var man runt sex år.
Det tyckte jag var roligt iallafall. Och så social som Leon är (brås på sin mor...hihi), så kommer dagis bli jätte bra hoppas vi!

Här är en liten blid från lekskolan jag gick i när jag bodde i Ljungskile.



På fotot :
Längst upp till vänster - Magnus Olsson, Åsa Ponthinder, Jörgen Björk
Mitten - Markus Westdahl, Anna (fröken), Jenny Åhrberg, Martin Burrows, Carl Bräutigam, Elisabeth, Magnus stömberg, Asta(fröken), Daniel
Längs ner - Jonas Åberg, Sara Ploman, Kristina, Sara Westbring

* Ursäkta om jag inte kommer ihåg alla efternamn och stavningar, men jag kommer iallafall ihåg er alla :)*

Kommentarer
Postat av: Annelie

Bruna plyschoveraller. Gud vad det känns igen från min dagistid också.

2009-06-01 @ 12:08:03
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0