Platt-tv, smakportioner och poker - mitt liv just nu....

Sitter framför vår nya TV...platt-tv!

Tänk vad man kan bli glad över nya saker.
Andra tänker säkert att man är helt knäpp som kan
bli så glad för sin nya tv. Särskilt de som har ägt en
platt-tv sedan 100 år tillbaka.
- Inget märkvärdigt, var och varannan person har ju
platt-tv.
- Inte vi. Inte förrän nu iallafall. Jätte stort i fam Gidlöfs hem. Eller iallafall för lilla mig...!
Nu kan jag sitta och kolla in mina serier med skarpa färger
och kanonbra ljud! Jippi!

Eftersom platt-tvn kom in i hemmet, samtidigt som vår
gigantiska lampa jag hittade på ikea, fanns det ju inget
annat val än att möblera om.
Väldigt nöjda blev vi med resultatet. Ett helt nytt rum blev det.
Bara genom att flytta runt lite och byta plats hej vilt...

                                  *

Leon är 5 månader idag. Lill-killen växer....
Vi började ge honom smakportioner till honom
för en månad sedan. Det är starten på "riktig" mat,
istället för mjölk.
Smakportioner finns i olika smaker som potatispuré,
moröttspuré, majspuré. Finns även efterrätter som te x
mangopuré. Ja.... burkarna heter olika, men smaken
är den samma. Fast mangopuré är lika gott för de vuxna
som för barnen.
Leon är jätteduktig med att äta. Det finns ingen hejd på
matintaget (troligtvis kommer det från hans pappa, han gillar också mat...).



                                                       *

Igår kväll var jag hos Maria och spelade poker. Vi är ett gäng tjejer som spelar
poker och dricker vin samtidigt som vi tjötar en hel del. Pratar 90 %, spelar poker 10%......
Trevligt iallafall.
Vi brukar vara fem stycken annars, men två kunde inte, så det var jag, Maria och Sandra.
Maria hade även bjudit in en gästspelare, Lotta, som också fick vara med och
dela vårt kaos. Den lyckliga storvinnaren av potten som bestod av 80 kr togs hem av
den lyckliga och stolta spelaren Sandra. Grattis!
Tack för maten Maria och även tack för overallen till Leon....!

                                                         *

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0