Känns fortfarande overkligt....

Igår var det en konstig dag.
Både glädje och sorg...

Vaknade glad och trodde att jag skulle köpa min första lägenhet.
Drömt om den och fantiserat hur jag skulle möblera den.
Turerna om lägenheten gick fram och tillbaka, men tillslut bestämde vi oss för att satsa...

På förmiddagen gled lägenheten ur mina fingrar... Bara på en sekund.
Robert fick ett mail från sin befängda chef om att hans jobb på Kullen var slut. Inget mer jobb!
Helt ofattbart. Stackars Robert. Bara så där, via ett mail har vi plötsligt för lite inkomst för att köpa vår lägenhet.
Pang, sa det bara!

Resten av dagen gick jag som i en liten bubbla och trodde bara att det var en mardröm, som jag snart skulle vakna upp ur... men jag var vaken hela kvällen....

Imorse kändes det fortfarande overkligt. Får väl trösta mig med att tänka att det var nog inte menat att vi skulle ha den lägenheten. Tur i oturen hann vi ju inte skriva kontraktet innan mailet till Robert kom.
Det kanske var någon mening med det...

Men men... nu gäller det bara nya friska tag!
Jag har ju ändå min älskade familj, och det räcker för mig...!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättetråkigt!!! Märkligt att bara skicka ett mail om en sådan stor sak!? Som du skriver, det kanske var tur att ni trots allt inte hunnit skriva på... Det kommer mer chanser....

2008-11-22 @ 14:42:03
Postat av: Blomman

Det var inte dåligt att han fick mail! Jag har gått på ett vick i 2 månader idag lördag fick jag reda på av en arbetskamrat att vicket hade lagts ut på årsarbetstidare, ingen har sagt något till mig.Det är fan i mig sjukt.Jag har två arbetsdagar kvar tisdagnatt och onsdagnatt sen är det slut.

2008-11-23 @ 00:36:59
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0