Ett röjande ibland, skadar inte...

Idag är Robert nere i vårt förråd och gör ett röjande. Eftersom
vi tänkt och ordna till pokerrummet till barnrum, krävs det ju
lite ommöblering.

Eftersom jag inte kan eller bör lyfta tunga saker i mitt tillstånd,
så blir situationen den, att jag står och pekar och domderar,
medans Robert får lyfta och slita. Ungefär som vanligt faktiskt...

Nu kommer den klassiska kommentaren, som även passar
in i vårt hem...
- Gud, vad man samlar på sig massa skit!
Men tyvärr är det ingen klyscha, även om jag ändå tycker att vi
försöker att röja emellanåt. Men det finns allt från trasiga tavlor,
gamla draperier, halvstabila möbler och annat krafs. Nu fick
jag iallafall sorterat i våra banan-lådor, och fick ner det till tre
istället för sex. En början iallafall.

Sedan har vi en del möbler som är synd att köra till tippen, så
vi tog kontakt med pingstkyrkan, som har tjänsten att komma och
hämta möblerna gratis, som de sedan kan sälja till folk, och
pengarna går till välgörenhet. Sådant gillar vi...!

Så efter röjandet nu, kommer nästa steg... göra iordning barn-
rummet. Det ska bli roligt!

Fortsättning följer.....

Kommentarer
Postat av: malin

Jag som har sett ert förråd kan lova att ni i alla fall har samlat på er mindre än hälften av vad jag har i mitt förråd:) Kanske kan vi bära ner tältsängen sedan också. Den står i min hall just nu. Tack för lånet föresten, det var jättebra.

2008-03-04 @ 15:56:05
URL: http://mallanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0