Från generation till generation...

Idag fick vi hem massa nya möbler och dyl.

Det var inte vilka möbler som helst, utan några alldeles
speciella möbler (iallafall för mig). Det var möbler från mina
tidigare generationer. Möbler som går och kommer gå i arv alltså.

MIN farmor och farfar har flyttat till mindre boende, så de ska göra
sig av med de möbler och prylar som de inte längre vill ha eller kan
ta med sig till deras nya lägenhet. Då har de bestämt att vi släktingar,
dvs deras barn, barnbarn och barnbarns barn gärna får ta de saker
som vi vill ha.

Så jag gick till deras gamla lägenhet, som min pappa och moster har
städat och sorterat, för att se om det var något som vi vill ha. Och det
fanns det. Det var som att komma in på en loppis... så mycket saker
det fanns. Mycket fint och mycket skit.

Det som jag föll för och bestämde mig att ta var möbler och saker som
ger mig minnen från mina farföräldrar. Det blev ett jätte fint vitt träskåp.
som min farfar själv har gjort. Det bara jag älskade så fort jag såg det.



Sedan var en liten rolig sak som min far plockade undan till mig. Det var ett par
mattallrikar m barnmotiv på, som MIN far hadehos sina föräldrar när han var liten,
som han nu gav mig, som jag i min tur ska ge till Leon. Snacka om från generation till generation...



Sedan vidare tog vi en tavla som jag förknippar med farmor och farfar. Även en
matservis som faktiskt var samma serie som en kaffeservis vi fått från Roberts farmor.
Sedan var det lite annat tjafs också som är mindre viktiga att berätta om.

Min far och mor var alltså och hälsade på oss idag, men mest för att hälsa på
Leon. Vi börjar vänja oss vid att vi inte står först på listan av intressanta personer
i vår familj. Mamma (Leons mormor) tog med en present till Leon, som var från
henne och min mormor (Leons gammelmormor). Presenten som säger sitt...



Min mamma ska bli mästerfotograf när hon blir stor... 
Hon tog denna bilden på mig och Leon. Tycker hon är en bit på väg till att bli stor.
(Sedan är det ju lättare att ta en bra bild när man har ett bra motiv)



Så detta kortet är min generation och mina gener som jag för vidare till nästkommande generation.
Från generation till generation...

Kommentarer
Postat av: Tomas

Grymt fint vittrinskåp!! Heja er!



Visst är det som så att det är grymmast på västkusten.. Vill ni "fiska" kräftor någon gång är det bara att hojta till.. ;)



Hoppas att det nya livet flyter på bra..

2008-06-16 @ 18:05:01
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: malin

Hallå där, var tog din man vägen? Är han borta ur blogvärlden?

Föresten, vad gör ni på midsommarafton?

2008-06-16 @ 21:24:01
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Sara

Tomas: Hör av mig ifall jag är sugen på färska kräftor...fniss



Malin: Har inget planerat på midsommar mer än att Robert börjar jobba åtta på kvällen.

2008-06-16 @ 23:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0