Meningslös dag...eller...

Ibland känns en dag som ganska meningslös...

Inget speciellt händer på jobbet.
Ingen person söker mig.
Inget vackert väder att se ut på.
Ingen roligt på tvn.
Ingen fantasi till matlagningen.
Inga roliga kläder att ta på sig.
Ingen särskild händelse att se fram emot.

Eller så kan man vända på det...

Vad skönt att det inte är en stressig dag på jobbet.
Eftersom ingen söker mig, så har jag iallafall inte glömt något.
"Efter regn kommer solsken."
Finns det inget att se på tvn, kan man ju faktiskt stänga av den.
Roberts tur att fixa mat..?... eller så finns det ju alltid hämtmat...
Jag har ju en del kläder att välja på, så det kanske mer beror på att man har klädbeslutsångest.
Skönt att inte stressa ihjäl sig, utan kunna göra PRECIS vad man känner för.

Vips.... så har man lyckats vända ännu en meningslös dag till något positivt,
det gäller bara att kunna vända och faktiskt se att man har det inte så himla illa ändå....!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är glaset halvfullt eller är det halvtomt, det är frågan :-)

2008-02-12 @ 18:40:31
Postat av: Lisa

Rara Sara. Du har ju verkligen något alldeles särskilt att se fram emot! Själv blir jag glad av att läsa din blogg. Men nu till den stora frågan: Vad lagade Robert för mat?

2008-02-12 @ 23:06:17
Postat av: malin

Ja, jag önskar att jag är lite mer som du är i sådana stunder. Jag är mer av den efterkloka typen, som inser att det inte var så dåligt först när jag börjar känna mig bättre igen.

2008-02-13 @ 15:07:05
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Sara

Huvudsaken är att innehållet i glaset var utsökt!!!

Lisa:
Det blev ett par fruktansvärt goda varma mackor på det som vår kyl hade att erbjuda. Mums!

Malin:
Men bara att ha den insikten är ju inte helt fel..;)

2008-02-14 @ 10:48:58
URL: http://saragidlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0