Saknar Café Hvitfeldt....

Igår fick jag ett SMS från Robert Babic, som jag bestämde mig för
att vidarebefodra.

Missa inte fredagen den
12 oktober på Carlia i
Uddevalla.

Metal night!!!

One man army
Brutal division
(i det bandet spelar Babic)
Sadistic grimness

120 spänn...

Tack Robert.

När jag fick detta meddelandet, kom jag och tänka på
hur mycket jag saknar vårat Hvitfeldt. Ett musikcafé som
styrdes av bl a Musikföreningen Adrian.

Ett utomordentligt bra koncept för oss som gillar att lyssna
på live musik och samtidigt kunna ta sig en öl i baren.

Nu är jag ju inte musiker själv, men jag kan tänka mig att
det måste ha varit roligt även för dom som spelade.
Ett ställe att få spela sin musik och folk kommer dit för att lyssna
på just dom.

Entrén hölls sig också till vettiga priser, eftersom man var tvungen
att vara medlem för att komma in.

Nu har vi inte ett enda musikställe i Uddevalla, som man kan
gå till på kvällarna för enbart livespelningens skull. De ställen som
levererar musik på kvällarna/helgerna är krogar som även har disco,
pianobarer och trubadurer. Det är väl också trevligt, men om man vill
gå till ett ställe där det BARA spelas livemusik får man ta sig utanför Uddevalla.

Tråkigt för både de som vill spela och vill lyssna.

Tyvärr är det väldigt svårt och dyrt att få tag i en bra lokal till band som
vill spela. Nu ska ju spelningen som Robert ska vara med på, hållas
i Grottan på Carlia.
Det hade inte varit fel om Peter (som är ägare) bestämde sig för att hålla
fler spelningar där, eller erbjuda Adrian ett bra pris för att hyra det...

Tänk ett nytt "musik-hak" på Carlia. Det hade varit nåt...
Det behöver ju inte vara varje helg, men minst en gång i månaden (tycker jag´).

Isåfall kan ni räkna med att jag kommer!!!!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Vilken kul blogg
du har Sara, du skriver verkligen jätte roligt!! Håller med om att Cafe Hvitfeldt saknas, var tusan skall jag ha min 40 års fest??? (Fast det är ca 3 år kvar tänker man ju så ändå...)Ha en bra dag! Tusen kramar från Madelene

2007-10-09 @ 11:53:15
Postat av: V

Café Hvitfeldt...då bodde jag fortfarande i Uddevalla... Det var så länge sedan. Otroligt!

kram V

2007-10-16 @ 16:27:06
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0