Kolla in.....

Idag vill jag dela med mig av
ett härligt klipp jag hittat på
Tou Tube.

Klippet är från en spelning av
självaste Bruce Springsteen vid
ett av hans besök i Danmark.

Ok, tänker ni... ännu ett klipp från
en av hans spelningar... so what!

Men kära folk och puplik, denna
spelning är lite utöver det vanliga.

Denna spelning kan man inte säga
att den är förbokad, utan helt spontan.

Bruce befinner sig på Ströget i Köpenhamn
och flanerar som alla de andra runt omkring
han på gatan. Då möter han en musikant
på gatan som frågar eller ber honom spela
en låt på hans gitarr...

Vår kära stjärna Bruce Springsteen tar emot
gitarren, bara så där, och ställer sig helt
spontant och spelar The River live på gatan.

Det kallar jag en ödmjuk kändis, som lever
för sin musik och inte kändisskapet.

Trevligt med olika musikanter (kända eller
okända) på våra gator och torg!!!

Spelningen är från Ströget i Köpenhamn 23 juli 1988!

Kommentarer
Postat av: Sara

TACK Malin för hjälpen!!!!

2007-10-18 @ 13:20:28
Postat av: malin

ingen orsak! Det var ett riktigt "feel good"-klipp. Jag sitter här och ler.

2007-10-18 @ 15:50:38
URL: http://mallanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0