Jag välkomnar mig själv...

Hej Sara och alla andra.

Jag har två vänner som jag vet, som har skapat varsin blogg.
- Hmm, att de orkar skriva varje dag, tänkte jag. Men sedan kom jag
på att jag själv faktiskt är inne och läser deras blogg, så varför skulle inte jag
kunna skriva en själv.
Jag testar...

En vän till mig tyckte att jag skulle absolut skulle göra det, eftersom jag
brukar skriva roliga saker annars... Vi får väl se om jag håller måttet, och
får andra folk att dra på smilgroparna.

Detta är ju en slags dagbok, och det kommer bli en utmaning att skriva
varje dag som för det mesta ser lika dan ut från dag till dag. Men om jag nu
lyckas skriva varje dag, så märker jag kanske att jag har ett jätte roligt och
spännande liv..... eller så går det käpp rätt åt ....

Idag har jag iallafall ätit lunch med min kära vän M. Det är en slags tradition
vi har skapat . Tradition anseer jag är något som upprepas mer än två ggr.
Vårt lunchande började nämligen för länge sedan, när vi kom överens om att
käka lunch ihop för att "skvallra" lite. När vi skulle betala, så hade jag inga pengar
(varför vet jag inte...), men M fick betala för oss båda. Så därför kom vi överens om
att ta en lunch till senare, som jag skulle stå för kalaset. Efter den lunchen, tyckte
vi det var en utomordentligt bra idé att köra varannan gång, som vi betalar för
den andra och vise versa... så skapades en tradition.

Idéen om att jag skulle öppna denna bloggen, var min mans, så nu hoppas
jag att du går in varje dag och läser.... Det kan ju stå något roligt.

Jaa, detta var början på min lilla blogg.... - fotsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul Sara - att du bloggar alltså. Själv bloggar jag inte ett dugg, men skriver en herrans massa mail - jobb(iga) o privata sådana - som jag planerar att ge ut i bokform någon gång framöver...
Hoppas att du/ni mår bra!
Kram!

2007-10-01 @ 23:39:30
Postat av: kim

välkommen!
det är jättekul att vara en del i ditt liv. nu har jag möjlighet att se vad du gör och hur du mår dagligen. kram!

2007-10-01 @ 23:49:27
URL: http://kimkarnfalk.blogg.se
Postat av: malin

Hej å välkommen! Har ni tänkt på att vi snart inte behöver träffas alls;) msn å bloggande kommer att tillfredsställa alla sociala behov. Jag tyckte du var kul sara som frågade systern om hon kunde sätta på datorn häromdagen...vi var i rummet brevid!!

2007-10-02 @ 00:01:03
URL: http://mallanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0