Finns nu även på Facebook...

Igår satt jag framför datorn för att äntligen ta tag i
min inbjudan till Facebbok som jag fått.

Facebook är ju en community site för olika personer
runt om som har chansen att bekanta sig med varandra,
eller återuppta gammal eller ny bekanskaper. Det är ju
en trevlig och lättsamt sätt att "umgås" på.

Själv hade jag blivit inbjuden av min kära vän Lisa för
länge sedan, men inte haft riktigt tid att sätta mig ner och
kolla läget...
Men nu tänkte jag ta tag i detta. Så jag registrerade mig,
och skickade ett meddelande via Lisas Facebook, och sa
att jag äntligen är "här nu"...

Då, i nästan samma veva, fick jag ytterligare inbjudningar
om "friendships-add" från andra vänner runt omkring. Även
kunde sidan ta fram vänner som  de föreslog att jag skulle
skicka en injudan till... Hur fungerar det igentligen...?

Jag har inte så stort tålamod att sitta och "leka" med
utseendet på min profil och sida. Men jag hittade ett kort på
mig från Danmark som jag tyckte jag kände igen mig på...
(Sara omringade av två vinflaskor)
Sedan lyckades jag också hitta några vänner som jag bjöd
in till min sida.
Några välgörenhets sidor som jag stöder fullt ut och gärna
vill göra uppmärkasamhet på för andra folk, så det kan välja
om de vill stödja dessa organisationer.
Hann även skicka en drink till några utvalda vänner...
(ärligt talat vet jag inte riktigt syftet med det, men hade de
varit framför mig in real-life hade  de fått en ändå...)
Hittade också en smily, som jag kunde ställa in på vilket
humör jag var på (mood-smily).

Ja ja... Det kräver allt tid att sitta och lattja lite med sin
Facebook, men lite roligt var det allt.... Ska fråga om lite
tips från mina kära vänner jag har på Facebook, om de
kan hjälpa mig att få en lite roligare sida att titta på...
(de andras Faebook är nämligen jätte fina och roliga).

Så finns jag inte på jobbet, på mobilen, på min hotmail,
på min blogg, på min facebook, ute på stan....

...då är jag troligtvis hemma och kramar min kära man!

Kommentarer
Postat av: malin

sara, jag antar att det är du som kommenterat hos mig om kassettfestivalen?! Jag tror du länkar till fel blogg. sara.blogg.se är en 21 tjej från lidköping som verkar bo i oslo:))

2007-10-12 @ 14:33:56
URL: http://mallanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0