Att stor-handla = vuxen-poäng...

Jag och Robert har börjat "stor-handla" varje månad
när vi fått lön.
Det kallar jag vuxen-poäng...!

Eftersom vi båda har pengar då och oftast slut på maten
i kylen, passar det bra att stor-handla i månadsskiftet.

Vi skriver en lista på de varor vi vet är slut och som vi
använder mycket av. Mest mat, men också rengörings-
prylar, toalettartiklar och andra saker.

Maten vet vi på ett ungefär vad det är som behövs. Vi
kan väl säga som så, att vi inte lagar till så många olika
mat-rätter, det blir ofta samma variation som förra
månaden...

Vi har handlat på Willys alla gånger, så vi vet exakt var
varorona finns. Är det inte något som krånglar eller går
fel, tar det runt en timme och fara runt där.

Detta är ju inget udda med att stor-handla, men för mig
och Robert är det lite udda... vi är ju de spontana, som
handlar lite och oplanerat.

Men men, några vuxen-poäng kan man ju alltid samla på sig...

... vi är ju ändå över 30...!

Kommentarer
Postat av: Mossberg

MMM, Ja jag tror minsannemej att det är sisådär 30 poäng på detta!!!!

2007-10-30 @ 19:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0