Äntligen nytt skrammel i börsen....

Äntligen.... nya pengar....dax för lön!!!!

Det är alltid samma sköna känsla när det
är dax att fylla på sitt konto med nya, fräscha
pengar, eftersom de gamla och och utslitna
pengarna redan är brända.

När man precis fått lön, eller någon form av
utbetalning som ger en klirr i kassan, planerar
man alltid vad man ska köpa eller VILL köpa.
Jag menar, nu har man ju kosing att spendera...

Men tyvärr börjar det oftast med att sätta sig framför
datorn (om man inte gör det på det gamla viset),
och betalar sina räkningar, skulder och de andra
utgifterna som inkommit under månaden.

Vips..... där försvann visst några tusen utan att man
blinkar särskilt mycket.

Sedan ska det ju (för våran del) storhandlas. Det är
säkrast att göra det i början av månaden, när man
har koll att det finns pengar på kontot. Det är ju ingen
garanti senare i månaden...

- Jaha, då har vi resten kvar och spendera på nöjen
och prylar och om det är något mer som man känner
för att göra. Som te x klippa sig...

Tyvärr är det alltid alldeles för lite kvar av kakan när
man väl börjat smaka. Och så är det varje gång!!!!!

Vi får väl se hur denna månaden kommer bli, med jul
och allt. Som tur är får vi nya pengar innan jul, så det
blir nog några julklappar som inhandlar da´n före da´n....

Nu ska jag iallafall njuta av de få kronor som jag har kvar, och det ska jag göra ordentligt!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0