För er som ser Desperate Housewives...

Kan inte låta bli att skratta när jag ser på
Desperate Housewives. Det går på tisdagar
klockan 21.00, och håller på en timme.

Egntligen är det ju som vilken serie som
helst, bara lite mer "knäpp".

Jag vet inte exakt vad det är i serien som gör
att jag gillar den så, men troligtvis är det för
att den handlar om kvinnor och deras sätt att
se på livet. Det lät i och för sig lite för djup för
denna serien. I denna serien är det iallafall
kvinnorna som står i centrum!

Seien bygger på gemenskap mellan vänner,
familjen och deras kära, lyx och glamor. Självklart
får vi inte glömma svek, otrohet, hämd och framförallt
alla de hemligheter som rör sig på Whisteria Lane.

Vi har fyra damer som styr serien. Det är den galna
och klumpiga Susan Mayer (Teri Hatcher), som är
nu, efter många turer fram och tillbaka gift med Mike.
Hon har även en dotter, Julie.
Sedan har vi kontrollmamman Lynette Scavo (Felicity
Huffman) som vill kunna sköta jobb, hem, familj och
lite till. Hon är gift med Tom och de har tre barn.
Vi har också den perfekta, och då menar jag perfekta
mamman och hemmafrun Bree Van De Kamp (Marcia
Cross) som har två tonåringar med sin förre man Rex.
Numera är hon gift med Orson. Man får inte glömma att
den perfekta stilen som hon har, är tyvärr bara på ytan.
Sist men inte minst, men kortast, har vi vår kära sluga och
bildsköna Gabrielle Solis (Eva Longoria) som precis har
gift sig med Victor, men har en affär med sin exmake Carlos.

Igår var det ännu ett nytt avsnitt av de desperata fruarna.
Att få in så mycket glädje, sorg, sarkasm, överraskningar
och hemligheter.... speciellt hemligheter... på ett och samma
avsnitt är fenomenalt.

För er som inte sitter bänkade varje tisdag, vill jag bara säga
att detta inlägget inte berör er, utan de som förstår mig och
serien, och skrattar lite i smyg när man tänker på alla dumheter
den ger en.

Tyvärr är det nog sista avsnittet nästa tisdag, innnan serien
tar säsongsuppehåll. För min del skulle den kunna hålla på
hela året runt, och kanske till och med två gånger i veckan.

Så hoppas veckan går fort, och ni vet vart jag är på tisdag kväll,
bänkad framför tvn kl 21 och har ställt in Kanal 5 med fjärrkontrollen...
...säkert lite godis framför mig oxå...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0