v. 3

Nu när Robert har börjat plugga, kändes det som att dagarna troligtvis kommer gå sakta fram och att veckorna kommer kännas som år. Men denna veckan bara switchade förbi. Kändes som man hade uppbokat något varje dag  och det hade jag också. Kanske därför veckodagarna känns som de går i ljusets hastighet.

Första veckodagen började med att jag skulle jobba. Så börjar veckan för väldigt många  men just nu tillhör jag inte dem. Jag har börjat jobba, men jag har börjat jobba en dag i veckan. Helt underbart. Ett avbrott i mammaledigheten. Känns skönt för man vet att nästa dag är jag tillbaka där. Jag jobbar ju mitt kvällspass, som innebär 11.30-20. De dagar jag jobbar och Robert går i skolan samtidigt, ställer morfar och farfar upp som barnvakter. Denna gången var det morfars tur. Inga problem. Leon är väldigt tacksam att passa och både morfar och farfar njuter till fullo.

I tisdags hade jag trevligt och oplanerat besök. Det började med att Tessan o Lill-William kom på besök. Det var roligt att träffas för det var ett tag sedan. Och eftersom Tessan vill ha mjölk i kaffet och jag naturligtvis inte hade någon, knackade vi på hos grannen Malin. Tyvärr hade hon ingen, men hon hade satt på en hel balja kaffe för hon väntade besök av Anna och hennes son som också heter Leon. Så vi bestämde oss för att köra en samansatt fika hos oss med alla inblandade. Så det blev en trevlig fika med vuxna och barn högt o lågt... Mjölken fick Tessan ge sig av att handla själv (men hon fick pengar iallafall :))
 Sedan på eftermiddagen var det dags för ett besök på BVC igen. Nu när Leon börjar bli "gammal" är det besök på BVC endast en gång i månaden. Denna gången var det vikt och längd som vanligt, samt ett hörseltest vid namn BOEL. Fråga mig inte varför... men BOEL gjorde sig hörd och Leon hörde BOEL, så hörseln var bra. Vikten följde kurvan (som man säger...), drygt 9 kg och längden gick lite över hans kurva... 74 cm befinner han sig nu. Undra när han kommer växa om sin mor?

Onsdag var dax för mammaligan att ta sig an Köket. Man kan säga att vi tog upp en del plats med barn, vagnar, oss själva och lite till... Men det var efter lunchtid.
Det var och är alltid lika trevligt. Både för barnen och oss mammor. Det gör liksom inget att 90 % av pratet  är fokuserat på barn och barnfrågor. Känns skönt. Denna gången slog vi nog rekord. Vi som upptog köket var Emelie o Jolina, Karolin o Vilson, Mikaela o Linn, Mari o Minna, Rebecca o Elvis, Ellinore o Casper samt jag och Leon. 7 vuxna m barn alltså...
Tack kära vänner iallafall. Jag o Leon stortrivs i era sällskap.

Torsdagen var jag och Len och tränade på gym. Sportlife har ett träningspass som heter Mamma/Barn gympa. Jag slog följe med Emelie, Karoline och Mari m barn. Det var jätte roligt och mysigt. Vi var massor på träningen. Träningen gick ut på att mammorna gjorde massa olika styrkeövningar på olika stationer, medans barnen låg på en stor filt i mitten. Härlig syn... massa småbarn sprattlande i mitten. Leon däremot var inte still en sekund. Han kröp omkring och testade skivstänger och träningsbollar... Han kommer kanske bli en gymkille...
Sedan var jag och Leon och hälsade på familjen Magnus o Cathrine Öst. Det tog lite tid att komma dit. Lokalsinnet hoppas jag INTE att Leon ärver från mig. Men efter många om och men kom jag rätt. Det var jätte trevligt att hälsa på dem. Alltid kul att se hur andra har det. Hoppas på fler besök, speciellt för Leons del, eftersom det väntas en lekkamrat inom några veckor bara..

Fredag var det dags för babysim igen. Det har varit uppehåll över julen, men har nu dragit igång igen. Det älskar Leon. Så ner i bassängen igen och simma för fullt. Det är det som gäller.

Ja, nu är arbetsveckan slut...Puh...!

Ha en trevlig helg :) !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0