Då och nu....

När man får barn, ändras verkligen tillvarorn helt och hållet.
Iallafall för mig.

Just nu sitter jag och slökollar på Dödligt vapen 2,
mest för att Leon sover -  fatta själva...!

Förrut på veckodagarna, satt man uppe sent på kvällarna och
kollade på film, tv-serier eller kanske bara på någon kanal som
man har haft stående på och gått och har egentligen ingen aning
om vad det är. Man kollar bara för att man KAN vara uppe sent.

Eller så kanske man tog en spontansväng ut på puben. Mest för
att träffa folk och dricka en god öl, eller två.

Nu sitter man mest och gäspar när klockan är nio och har man
tur, så hinner man in i sängen före man somnar i soffan, halv tio.

Nu förbereder man tillägg till Leon, eftersom han vaknar en gång
per natt (en gång per natt är verkligen lyxigt...). Sedan vaknar han
iochförsig kl fem på morgonen, för att då vara uppe och leka en
liten stund...

... förrut var det den tiden man kom hem efter en efterfest!

Helgen består nu inte av undran vad för pub man ska gå på och ta en öl.
Numera består helgen mer av vad man ska göra för mat, och vad som går på tv.

Kläderna man handlade förr var fräcka, storlek 36 (dam) och lite dyrare...
Nu är de i storlek 68 (barn), gulliga men ändå dyra...

Ja, livet förändras... för min del till det bättre.

Gud, vad jag trivs med livet just nu!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag fick ju barn tidigt så jag hade inte så mycket liv att jæmføra med. Men ingenting blir sig någonsin likt. Det ær helt sant.

2008-09-19 @ 13:05:38
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0