Nu har vi "dansat" ut julen för i år...

Igår kväll åkte vårat julpynt ner i jul-lådan, som resten
av året förvaras i källarförrådet. Nästa gång man tar fram
den, har man redan glömt vad som finns där.

Det känns alltid lite vedmodigt att ta ner julpyntet, tycker jag.
Jag gillar ju när rummen lyses upp i den gråa och mörka
kvällstiden. Det är ju det lilla ljus som tillför oss under denna
period av året. Inte ens snö finns det som kan lysa upp lite...

I år tyckte jag ändå inte det kändes så farligt, utan nästan en
liten lättnad kom över mig. Eftersom det ändå ska ner, så är
det lika bra att få det gjort.

Jag tog tillfället i akt att beställa lite nya inredningsprylar från
postorder (det gillar inte Robert, för det har en förmåga att springa
iväg ekonomiskt), men jag måste ju fylla ut tomrummen efter ljus-
stakar och dyl.....

Ja, ja nu är julstöket över för våran del, och nästa projekt att förändra
kommer väl bli pokerrummet. Tyvärr har vi ingen fyrarums lägenhet,
så pokerrummet förlorar sin kamp, och istället blir det ett barnrum.

Men jag lovar dig Robert... får vi någon större lägenhet i framtiden, är
det pokerrum som står överst på listan. LOVAR!!!!

Kommentarer
Postat av: Din make

Kampen om det rummet var ganska ojämn,det blir en värdig vinnare;)

2008-01-11 @ 14:05:25
URL: http://robertgidlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0