Dålig reklam-kombination...

Igår när jag såg på en kanal på tvn som
visar reklam, blev jag konfunderad och
känslomässigt upprörd.

Det är ju inte alltid man går på toa i reklam-
pausen, utan blir kvar i soffan tittande på
reklamen.

Då kom en reklam (om man nu kan kalla det
reklam. Informations reklam möjligen...) för
organisationen "Don´t drink and drive".
Här sitter det en tjej och beskriver hur mycket
hon saknar sin lillebror som blev påkörd och dödad
i trafiken av en rattfull förare.
Jätte tragiskt!

Reklam snutten direkt efter var för Falcon!

Hur går den ekvationen ihop egentligen...
Öl-reklamen idag har tillochmed tagit bort "klass I"
efter de nämner sin ölsort de visar upp. Och för
mig som förknippar öl med alkohol som starköl,
får ett väldigt vilseledande budskap.

Jag vet inte vem som är ansvarig för reklamtiden på
de olika kanalerna, men att sända dessa snuttar efter
varandra tycker jag känns ogenomtänkt och dålig
människokännedom och utan ansvar.

Tänk på att människor påverkas faktiskt av reklam, 
det kan vara "Don´t drink and drive" eller så kan det vara
"Spendrups - inga tillsatser, bara öl"....

Så för att inte reta upp mig allt för mycket, ska jag nog passa på att gå på toa i reklamen...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0