Semle-skurk omhändertagen av polisen...

Ja, hostan vill inte riktigt ge med sig :(

I torsdags när jag kom hem från jobbet och kände mig lite hänging, tänkte jag att jag får kolla om jag har feber...
... Ojdå, jag hade visst 38.6 grader.
Inte konstigt att man kände sig lite seg och däven. Ja, ja... vila är väl det bästa.
Så jag resonerade att jag skulle kolla febern på mogonen på fredagen. Hade jag ingen skulle jag gå till jobbet. Mest för att jag hade bestämt med Jessica att vi skulle luncha ihop, men det säger vi inte högt till chefen... ;)

På morgonen hade jag ingen feber, men var lite seg. Jag tog mig ändå till jobbet och kände att jag får ta en ipren om huvudvärken blir värre. Tyvärr blev den det, samt febern kom smygande och mattheten sköljde över mig som en stor våg. Jag fick ringa Jessica och lämna wo :(.

Robert var snäll och kom och hämtade mig. När jag kom hem gick jag direkt in till sängen och lade mig på kudden. Det kan inte tagit många minuter innan jag somnat. Sedan sov jag från kl 11-15.30. Det behövdes!!!! Sedan vaknade jag av en liten Leon som drog i mig och undrade vad jag gjorde under täcket vid den tiden på dygnet. Men vad skönt det var att vila/sova.

Sedan var det dags att äta middag. Robert var så snäll och hade köpt en överraskning till efterrätt till oss.
Det var en gigantiskt semla från Einars konditori. Har nog inte sett en så stor semla!
När vi väl börjat äta på den, kände vi hur mätta vi verkligen var. Så Robert skulle skoja lite med Leon och skulle kasta den i ansiktet på mig. Det var bara det att skoj blev det blodigt allvar!
Först fick jag lite semla på mig, sedan var det Leons tur. Sedan var det semlekastarens tur...


Leon var ett av offren...


... och här var skurken...!

Det är allt tur att vi har två poliser i vår familj. Jag jobbar dagtid och sedan har vi killen som jobbar natt...


Leon som polis samt alltid beredd att rycka ut med polisbilen.


*

Ja, man kan ha roligt även om man  är lite sjuk och krasslig.
Nu är det bara laddning för fjällen resan som gäller. Vi kan ju inte ha två resor som blir fiasko.
Men jag känner mig redan bättre...host, host...!







Kommentarer
Postat av: kim

han är så söt!

2010-04-22 @ 21:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0