- Gunde, ge mig min nyckel...

Idag var det dags.
Idag fick vi nyckeln!!!! Jippi :))

Det är alltid spännande. Vi som har flyttat några hundra gånger, vet precis hur känslan av att hämta nyckeln till sitt nya boende är. En känsla av spänning, överraskning, nyfikenhet och planering.
Man har liksom glömt lite hur den ser ut och vilka färger den har i rummen. Sedan är det alltid roligt att se den utan de möbler som tidigare fanns där. När man ser de tomma rummen, planerar man genast var och vad saker ska stå. Vi har lite flyt med köket, för vi har fått helt nya vitvaror och en ny spis med häll. Det känns lite lyxigt med sprillans nya saker och fräscht dessutom.

Ja, nu när man har fått nyckeln vill man flytta direkt!

Den stora flytten bär av helgen efter påsken. Sedan bor vi där.... vårt hem! Spännande.... :))

Men en så länge är vi kvar på V Gröngatan och packar lite lådor då och då. Hmm, undra hur Leon kommer ta det. Han kommer ju få ett helt nytt rum, ny miljö, nya vänner och sedan även nytt dagis. Hoppas det går bra. Känner inte någon direkt oro. Han är ju trygg i sig själv, så det löser han säkert. Ärvt av mig!
Då känns det värre med Robert...hihi. - Ja, han får väl hitta sig en golfpolare så blir det säkert bra.
Själv ser jag mig på parkbänken vid lekplatsen med en kopp kaffe (eller på helgen med ett glas vin kanske...), sitta och tjöta med de andra mammorna....vips.... mitt namn  är Fru Svensson Svensson.

Nu börjar ett nytt kapitel i livet. Snart är det tillräckligt för att göra en tjock bok!





Kommentarer
Postat av: Jessica

Spännande! Ska vi göra ett nytt försök med lunch nästa vecka kanske? Kram kram

2010-03-31 @ 18:08:48
Postat av: Sara

Det tycker jag låter som en utmärkt ide. Jag jobbar tis-fre nästa vecka. Vilken dag passar dig bäst?

Kram o Glad Påsk

2010-03-31 @ 18:25:05
Postat av: Jessica

Spelar egentligen ingen roll, men fredag kanske? Glad Påsk själv!!!

2010-04-02 @ 07:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0