En fullspäckad vecka...

Veckan som har gått har varit fullsmäckad.

Robert har börjat med praktik. Det innebär för mig att jag lämnar och hämtar Leon oftare på dagis. Det känns bra. Inte för han kan berätta så mycket om vad som hänt under dagen, men att bara se uttrycket hos honom när man kommer är värt sin kappsäck med guldpengar. Hmmm.... ett eget litet uttryck, Sara uttryck...
Kan ju säga det att Leon stortrivs nog på dagis, för ibland när jag hämtat honom, fortsätter han leka i 120 som om vi skulle stanna kvar där hela natten. Det är inte så han springer upp i famnen och ropar:
- Äntligen mamma, gud vad jag har saknat dig!
Mer ett snabbt konstanterande att jag har kommit och sedan åter tillbaka till leksakerna. Men han berättar gärna vad han har gjort och lekt med under dagen genom att dra mig i armen och pekar hej vilt på saker, samtidigt som munnen går i ett och några ord som da da och tittttta lyckas man lista ut.
Det känns bra ändå att han inte står och är ledsen hela dagarna. Det hade man ju inte klarat av.
Fröknarna på Igelkotten brukar säga att Leon kommer bli ett perfekt dagisbarn. Vad nu det innebär...

I tisdags förra veckan var Malin och hälsade på. Det var super trevligt. Det var ett tag sedan vi träffats så där på tu man hand, så det kändes som det var på tiden. Det lustiga var att vi båda hade samma tanke, så vi slog alla flugor vi kunde i en flugsmälla och möttes över en middag på V:a Gröngatan. Det var roligt för Leon också och busa med någon annan än sina föräldrar en tisdagskväll. Bjöd även på paj och inte för att skryta, så blev det riktigt gott. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Alltid lika trevligt. Malin, nästa gång kommer vi till Bangatan...

På onsdagen fick jag bege mig till Dagson. Nu fick det vara nog! Har hostat drygt en vecka nu, och värst är det på kvällarna. Rethosta... jösses vad retsamt. Både för mig och för Robert. Robert hade samma syndrom, så vi satt på kvällarna och hostade i kapp. Så det blev en tur på Dagson för utskrivning av hostmedicin. Nu har vi tagit det i snart en vecka, och det hjälper sådär... kanske början till en "svinis". Fortsättning följer...

I torsdags fick jag och Ulle ihop en lunch efter många om och men. Äntligen. Det gäller att få ihop det så ingen är sjuk eller inte jobbar eller har förmycket på jobbet... ja, det är inte alltid så lätt. Men nu fick vi äntligen träffats på Margaretas Källare över en tallrik mat. Ibland känns allt en timmes lunch alldeles för kort. Men gott och trevligt var det. Det får vi göra om snart....

På fredagen när jag skulle hämta Leon på dagis, berättade en av fröknarna att Leon hade fått några utslag under dagen. Nässelutslag!
Nej, tänkte jag genast. Det är ju det jag håller på att brottas med. De har sagt att det inte är smittsamt och att barn kan få det minst en gång i sitt liv. Men eftersom jag har så svår symtom av nässelutslag, så blev jag jätte orolig. Så direkt när vi kom hem ringde vi sjukvårdsupplysningen, och fick en tid på akuten kl 18.
Som tur var så började utslagen ge med sig av sig själv, så när vi kom till sjukhuset hade de mesta försvunnit. Han skrev ut Tavegyl till Leon för kvällen ifall det behövdes. Så det blev en sväng ut till Torp för inhandling av Leons första medicin.

Leon själv mådde utmärkt och hade inga besvär av sina nässelutslag. Det kanske är mamma som är klen...
Leons favorit farbror kom på besök på kvällen och lekte för fullt. Sedan slocknade Leon i sängen. Även vi andra var trötta efter ett första sjukbesök för vår lille bebbe...

Lördagen bjöd på strålande väder!
En perfekt dag för en travdag på Åby för hela familjen. Packat och klart beger vi oss iväg till Göteborg. Även Leons farmor och farfar var med, så vi var 5 st Gidlöf som intog Åbytravet med förhoppningar :)
Det kunde inte bli bättre väder, sällskap och mat. (Maten hade jag gjort själv...). Leon stormtrivdes. Det fanns en hel del att titta på. Människor i alla dess former, travhästar i alla dess färger och traktorer också... mest spännande av allt. Farfar tog även med honom på en karuselltur.
Detta är för er med travintresse:
Angående spelet, vinster och förluster så får jag väl säga att jag var den som stod för våra "högvinster
Jag gjorde som jag alltid (!) gör när jag är på trav. Satte mig i vår bärbara stol för att ta ut dagens V75 rad.
Tittar igenom travguiden som Robert inhandlat en vecka innan. Analyserar i ca 15 minuter fram och tillbaka. Sätter ihop en rad som jag VILL ha. Räknar hur mycket det går på. Tar alltid bort några hästar, för systemet blir alltid för dyrt. De hästar jag tar bort, spelar jag vinnare på, och de som är kvar (med sköna och roliga namn....) får vara kvar i systemet. Snacka travexpert!
Nja.... skratta bäst som skrattar sist. Mitt sköna system gav mig iallafall 6 rätt, och för er som är superinsatta, var det inte långt från 7 rätt. (Jäkla nr 12 i sista loppet!!!!).
Ja, så hela min dag på Åby kostade mig 100 kr på V75 och 50 kr vinnare. Inkomsten eller som vi säger VINSTEN blev 1300 kr. Inte helt fel!!!!
Så om ni vill ha tips inför lördag.... ring mig!

Ja, efter en sådan bra helg och vecka så avslutade vi den genom att åka ut till Casper och Ellinor i Dragsmark för att leka lite. Där bjöds det på pannkakor och lek för hela slanten. Mysigt!

Sedan var det verkligen God natt.

Det som kan nämnas är ju att Herren ger och herren tar....
Vår mikrovågsugn gick sönder i helgen... gissa vilka pengar som gick för att köpa en ny.... Typiskt!

Ja, ja inget att göra något åt. Ska bli intressant att se vad denna veckan har att bjuda på.

Kram där ute!!!


Kommentarer
Postat av: Ulle

Det var verkligen mysigt att luncha!! Ser fram emot att ses snart igen!! Hälsa familjen! Kramar

2009-09-22 @ 21:31:59
Postat av: malin

Ja, låt oss försöka att inte dröja så länge till nästa gång :)

2009-09-22 @ 22:39:42
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0