- Skål morfar...

Minnen kommer
minnen går
men de som är bra, det är dom som består.

*

Nu när jag var nere i Skåne för att hälsa på min mormor,
hälsade jag även på min morfar. Fast på vårat helt speciella sätt vi har i familjen.
Min morfar är inte i livet längre.
När han var i livet, hade han en favorit sjö nära deras hem. Där fiskade han och trivdes. Det var hans ställe!
Numera ligger han utspridd för vinden just över denna sjö.
Varje gång jag är nere i Skåne åker vi ut till sjön och hälsar på morfar.
Med oss har vi lite whiskey.
Vi skålar med morfar, för det vet vi att han hade velat.
Vi tar en liten "smutt", och ger även morfar en liten "smutt" genom att kasta ut lite i sjön.
-Skål morfar!

Så hyllar och minns vi min morfar Allan, på vårat alldeles egna sätt.

*




 


Kommentarer
Postat av: malin

Vad gulligt ! :)

2008-10-29 @ 18:39:55
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilket mysigt sätt att hedra din morfar... Kram

2008-10-29 @ 20:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0