Första maj... 2008...

Idag var det meningen att vi skulle städa.
Det är så vi spenderar första maj.... 2008....

Förr i tiden var man ute och demonstrerade
och gjorde sig hörda.

Nu är det inte så noga längre. Klaga och
säga sin vilja gör vi ju året om, och inte speciellt
på första maj (iallafall inte jag).

Självklart finns det folk som fortfarande samlas
på gator och torg, för att lyssna på tal från folk som
inte är nöjda, men generationen idag är ändå annorlunda.
Jag menar att jag också har åsikter och saker som jag
vill klaga på, men det gör jag också, men inte på
första maj.
Nej, då är jag hemma och överväger om jag orkar städa
eller ej.

Tider förändras. Till det bättre eller sämre vet jag inte,
men jag längtar till nästa val, och hoppas på en ny regering,
 det är något som jag är säker på iallafall!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej sara! Nu är jag inne och kollar din blogg oxå, så trevlig den är :) Hoppas ni har det bra i värmen..



kram o hej

2008-08-02 @ 01:16:53
Postat av: sarah

oj, jag glömde skriva att det var sarah med h som var inne.. ;)

2008-08-02 @ 01:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0