1 rum utan kök....

Inatt när jag sov kändes det som jag hade en inneboende
i min lilla etta...
1 rum utan kök (för jag var hungrig...)
Min inneboende var Mayleon.

Vi har det mysigt på dagarna, men nu på senare tid är det
lite jobbigt på kvällarna. Känns som vi går på varandra, och
inte har tillräckligt utrymme för båda två.

Har föreslagit att vi separerar, men ändå aldrig släppa kontakten.

Vi kan bo ihop, tillsammans allihopa, i en trea som står klar!
Där finns det utrymme för alla!

Men Mayleon envisas att trängas i den lilla ettan, och verkar
trivas som fisken i vattnet...

Jag har sagt att innan maj är över, blir det att flytta, varesig
h*n vill eller ej. Det säger andra vi pratat med också. Så därför
tycker jag att det lika bra att flytta idag... alla saker är ju förbereda
inför flytten redan. Det enda Mayleon behöver göra är att ta sig
utanför dörren.

När det händer, kommer h*n tas emot med öppna armar av
nära och kära.

Så vi säger väl så.... eller....

Bara så du vet Mayleon, kontraktet gäller drygt nio månader, och har INTE tre månaders uppsägning!

Kommentarer
Postat av: Sari

fniss...

gull.

2008-05-07 @ 12:24:40
Postat av: Lisa

Sååå fyndigt formulerat - hi, hi. H*n flyttar nog alldeles snart ut/in...!

Kram på er!

2008-05-07 @ 13:48:59
Postat av: Den andra hyresvärden....(typ)

Makalös beskrivning av läget! :)

2008-05-07 @ 17:46:21
URL: http://robertgidlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0