Föredrar motion i friska luften...

De flesta av oss har någon gång varit på ett gym.
Lyft skrot, sprungit på ett löpband, eller tagit ett spinningpass.
Samtidigt betalat dyra pengar för att göra detta.
Varför inte istället gör något som man kan göra utomhus och
gratis. Som att klippa gräset, tvätta bilen, springa i skogen
eller ta en cykeltur till stranden och bada i havet.

Idag är jag minst en gång per dag ute på promenad.
Mest för att jag har Leon att dra runt på i sin barnvagn.
Men även för att jag gilla att gå ut på promenader.

Vad går upp mot frisk luft, samtidigt som man motionerar?

Jag ser i nästan varje trädgård idag en blå studsmatta.
Själv tycker jag det är en perfekt leksak för barnen, förutsatt
den har skyddsnät och under uppsikt av någon vuxen. (Vuxenutlåtande av Sara...)

Där får iallafall barnen vara ute i friska luften, samtidigt som
de får lite träning i både ben, armar och balanssinnet.
Man ska vara glad så länge barnen är ute och leker, och
inte sitter inne framför sina datorer. (Vuxenutlåtande av Sara igen...)

Just nu går Leon på gym, babygym...




När Leon blir stor nog att leka, ska jag försöka få honom att
vara ute och leka så mycket som det bara går. Om han brås
på sin far är det bara att ge honom en boll och skicka ut honom
utanför dörren.
Själv lekte jag affär på altanen, cirkus i trädgården eller med alla
mina gosedjur och dockor överallt där man fick vara...
Han får välja själv vem han vill brås på...!


Kommentarer
Postat av: Leon

Kim:

Denna bodyn jag har på mig är från dig och din familj :)) Tack!

2008-07-16 @ 22:02:46
Postat av: malin

problemet är just att det är så jävla tråkigt att tvätta bilen, klippa gräset och gå långa sträckor utan mål. Har man betalat många pengar till ett gym så går man kanske i alla fall dit fast än att det är tråkigt. Sån är i alla fall jag. Det är klart att nu på sommaren kan det vara ganska skönt med en promenad, men resten av året då?? //den förslappade ;)

2008-07-17 @ 14:51:35
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Kim

Nu ska jag för en gångs skull näbba emot dig. Efter att ha tillbringat en eftermiddag på Astrid Lindgrens barnsjukhus med Jonna och bruten arm, har jag ändrat åsikt om studsmattorna. Personalen tittade styggt på oss och de fick veta att Jonna brutit armen på en matta. Vi fick veta att fyrtio procent av alla sommarskador kom från mattorna. I sängen bredvid jonna låg en tjej med bruten lårbenshals gjort på en matta med nät. De största skadorna kommer tyvärr senare. Rygg och ledskador som ger värk senare i livet, fick vi veta. Skador man inte fixar med gips. Så jag kommer lobba och tjata på dig tills du ändrar åsikt :)

2008-07-17 @ 15:36:58
Postat av: Annah

Va fasen sara,du kan väl låna Leons gym när han sover? ler

2008-07-17 @ 16:26:38
Postat av: SARA

2008-07-17 @ 22:04:18
Postat av: Sara

Malin:

Du har ju tur att ha ett sådant jobb, som ger dig frisk luft. Så har du råd, är det klart att du kan hänga till på gymmet ;)

Kim:

Har redan ändrat uppfattning ang studsmattan... egentligen var det den friska luften för barnen jag var ute efter. Det får man inte på ett gym...

Annah:

Det gör jag redan... men säg inget till Leon ler tillbaka

2008-07-17 @ 22:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0