Spara några vinstlotter till mig...

Sitter nu och jobbar för fullt, eller om sanningen
ska fram, så är det faktiskt inga kunder nu för
tillfället. Hur hade det sätt ut om jag sitter och
bloggar med receptionen full i folk...

Men jag jobbar kväll idag, och det märks att det
är sportlov. Då kommer det barnfamiljer i mängder,
som vill fixa pass, eller sett att passen har gått ut 
och vill förnya dem så de kan åka iväg på sin resa.

Tänk att så många barnfamiljer har råd att resa
utomlands. Själv kommer jag knappt till Stockholm
utan att bli ruinerad. Men som sagt på jobbet träffar
jag ju hur mycket folk som helst som ska ut och resa.
Och det är inte ovanligt att det är inne en barnfamilj
på två vuxna och tre barn, som ska iväg till Thailand.
Just att de ska iväg till Thailande, som verkar vara det
mest populära resemålet just nu, vet jag för att jag
är så nyfiken av mig att jag frågar oftast vart de ska resa
någonstans. Frågar man inte, får man ingenting veta...

Men det är ju inte bara resan som kostar. Först 400 kr/pers
för passen, sedan ska det läggas till sprutor och dyl. Och
även om maten är billig där borta, så måste man ju ändå
äta och betala för det. Och sedan finns det säkert massa
utgifter som jag inte har en anging om.

Hur har de råd? Alla kan ju inte ha vunnit på lotto. Eller
har alla vunnit, så det inte finns några vinstlotter kvar till mig...

Vi får väl se vad vår lilla familj hamnar någonstans när vi
kommer resa utomlands första gången... för någonstans
blir det.... ska bara köpa en trisslott först!





Kommentarer
Postat av: Madelene

Borås är aldrig fel!!

2008-02-21 @ 19:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0