Skvallerblaskor...

Jag kan väl påstå att jag inte tillhör den
kategorin som läser skallertidningar mer
än när jag är hos frissan...

När jag var liten prenumererade min farmor
på Året Runt, och det tyckte jag var jätteroligt
att läsa, eller det som jag troligtvis gjorde var
att kolla mest på bilderna....

Annars har jag som sagt var inte så stor koll
vad som händer i skvallervärlden, varken i '
Sverige eller resten av världen.

Sedan får man väl ta dessa skvallertidningar med
en nypa salt... Ibland kan man verkligen skratta
åt en del rubriker de har, och vad dom tycker är
intressant och mer intressant. Men det känns som
efterfrågan om allt skvaller finns, eftersom även
kvällstidningarna har mer eller mindre blivit en enda
stor skvallertidning.

Jag läste en tidning på jobbet (eftersom jag inte just
då hade några passkunder), som hette Hänt Extra.
Tidningen innehöll enbart citat och bilder från kändisar
i olika konstalationer. Läste då också olika citat som sagts av kändisar... te x:

"Det är fantasktiskt att vara blond. Med så låga förväntningar är det lätt att imponera." (Pamla Andersson)

"Jag äger tio par gymnastikskor, ett par för varje veckodag. "(Samatha Fox)

"Rökning dödar! Om du dör har du förlorat en väldigt viktig del av ditt liv." (Brooke Shields)

"Mina föräldrar har alltid funnits där för mig, ända sen jag var ungerär sju." (David Beckham)

"Jag har kommit på det själv. Alla människor är unika." (Linda Rosing)

"Så var ska Cannes-festivalen hållas i år?" (Christina Aguilera)

"Jag vet inte mycket om fotboll. Men jag vet vad ett mål är, vilket säkert är det viktigaste i fotboll." (Viktoria Beckham)

Detta var ju faktiskt lite roligt...*ha ha ha*
Annars nöjer jag mig med att läsa en skvallerblaska
i ett väntrum eller hos frissan.

Får jag abstinens någon gång, får jag väl lägga till en tia och köpa kvälltidningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0