" I min fantasi..."

Idag när jag gick ner för Skolgatan ( som jag
gör minst 4 ggr per dag) påväg till jobbet,
stod det en liten pojke och en man (kanske
hans pappa) på trottoaren.
De var omringade av resväskor, och mannen
frågade pojken:
- Du har väl inte tappat bort passet?
Pojken kände i sin inneficka och tog stolt upp
passet och viftade framför mannen.
- Här är det...! Pojkens ögon glänste av iver.

Gud, vad härligt att åka utomlands, tänkte jag.

Sedan föll det mig att jag har ju ingen aning om
deras situation. Här tar jag förgivet att de ska åka
på en solsemester i en vecka på Kanarieöarna,
och sola, bada och äta gått. Det är säkert första
gången pojken ska resa utomlands, och första
gången han ska flyga...

Vad vet jag egentligen om det....

Konstigt vad man har lätt för att fantisera ihop en
historia om personer man se, men har aldrig träffat.

Själv ska jag idag packa MIN resväska inför vår
resa i morgon. Det ska bli skönt med en lite spa-
weekend, och allt vad detta nu bjuder på...

Tänk om det går förbi någon i morgon och ser när
 jag och Robert står och packar in våra väskor i bilen.
Undra då om den personen fantiserar om vad vi ska
åka eller göra...?



Eller så är det bara jag som går omkring och fantiserar...
... och det är ganska roligt...!

Kommentarer
Postat av: malin

nej men det är väl klart att man fantiserar. Jag tror att dom skulle rymma från indrivare som pappan fått efter sig eftersom han lånat en massa pengar till sitt spelberoende.(andnöd, lång mening)

Mitt favvoställe för fantasier är tågstationen och flygplatsen.

2007-10-25 @ 10:26:13
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: V

Åh, jag har också stått utanför vår lya på Skolgatan och viftat med passet... Those were the days ;)

2007-10-25 @ 15:15:29
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: kim

du har blivit utmanad!! kolla min blogg!!

2007-10-28 @ 20:01:45
URL: http://kimkarnfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0