En helg full av godsaker...

I helgen var jag och lyssnade på Jane
Kitto på Mortens. För mig var det första
gången jag hörde henne live. Tyvärr har
jag missat de andra gångerna.

Det var riktigt jäkla skitbra!

Jag ångrar lite att jag inte gick till Mortens
på torsdagen, men man kan inte dra tillbaka
tiden, så jag får nöja míg med spelningen
på lördagen.

Hon började med några låtar som hon körde
solo, och det gick inte av för hackor... Jösses,
vilken röst...!

Jag var ju nykter, så jag stod lite längs väggen
och lyssnade och njöt, men när hon körde låten
Piece of My Heart med Janis Joplin, kunde jag
inte låta bli att springa längst fram. Jag, min lilla
mage och min ramlösa hoppade och dansade
som bara den... Helt fantastiskt...

Jag pratade med min vän Ulrika, och hon hörde
Jane Kitto för första gången för ca 15 år sedan.
När hon då spelade upp henne för sina vänner,
var det ingen som tyckte det var något speciellt.
Men nu senare har de allt ändrat sig, och tycker
hon är skitbra. Jaa, man kan ju ändra sig...

Själv önskar jag att jag också lyssnade på henne
för 15 år sedan... Men bättre sent än aldrig...!



På söndagen hade jag och Robert inbokat hela
söndagen för kalas.

Först var vi hos Roberts bror Andreas, som fyllde
år helgen innan, men firade sitt kalas igår.

Sedan bar det iväg till min bror, som både fyllde år,
 och hade kalas igår.

Det bjöds på smörgåstårta, tårta och kakor, som vi
sköljde ner med dricka och kaffe. Efter allt detta
rullade vi hem som två michelin-gubbar.

Men gott var det... Grattis på er!!!



Vi även säga Grattis till Ljungskile SK (LSK).
Allsvenskan... here they come...again...!!!



Kommentarer
Postat av: Lisa

"Det var riktigt jäkla skitbra!" - Ja! Tack för att du, din lilla mage och din Ramlösa hoppade tillsammans med mig o min lilla öl...!

2007-10-22 @ 13:57:00
Postat av: Sara

Lisa...vi laddar för samma sak på slussen...!

2007-10-22 @ 16:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0