Lite bättre idag...

Igår var jag hemma från jobbet, för jag kände mig inte bra.
Jag hade sådan fruktansvärd huvudvärk, som vägrade ge med
sig, även om man proppade i sig alvedon.

För mig kändes det konstigt att ringa och sjukskriva mig,
för jag klassar "sjuk" när man har feber och knappt kan gå.
Men denna huvudvärk och en kropp som inte orkade göra mer
än det den var tvungen till, gjorde att jag fick en ny syn
på "sjuk".

Så min dag igår tillbringade jag i soffan med täcke och
kudde. Ett stort glas vatten framför mig. Mesta dels sov jag,
men när jag inte längre kunde sova, satte jag på en film. Det
blev en film som vi hade hemma, som jag har sätt åtskilliga
gånger. Triologin om Kenta och Stoffe, "Dom kallar oss mods",
"Ett oanständigt liv" och "Det sociala arvet".
Har ni inte sett den, gör det... Kan ses när som helst!

*

Men idag är jag tillbaka på jobbet. Lite piggare och kryare
än igår. Tillräckligt för att jobba iallafall.

Idag, imorgon och på fredag har jag bestämt att luncha ihop
med mina kära vänner. Det känns alltid mysigt. Ibland på
veckodagarna glömmer jag att umgås med vänner och bekanta,
utan jobbar, kommer hem, lagar mat för att sedan softa...

Därför är det perfekt att träffas på lunchen, för att hinna
med att tjöta lite, samtidigt som man får i sig något att äta.

Så idag är det Maggies tur, imorgon Maddes och på fredag Ulles...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0