Så modig....



Jösses vad modig han e!

Själv har jag ju häst-skräck (ifall det finns något som heter så...) I skolan kom jag ihåg att alla tjejer skulle rida. Det är verkligen ingen myt. Man skulle rida och hänga i stallet om man va tjej. Så var det.
Jag försökte allt. Rädd varje gång. Kom ihåg att det pirrade och gjorde ont i magen varje lördag man skulle dit, men dit skulle jag. Man ville ju vara med sina kompisar.
Kom ihåg en liten snäll häst, som såg ut precis som den som Leon sitter på. En liten fjordhäst. Den hette Nora och lever inte längre. Det var inte så konstigt, för jag red nog runt början av 80-talet. Länge sedan, men när jag ser en häst på nära håll känns det som det kunde vara igår jag stod där och darrade.

Varför jag tvingade mig själv till detta vet jag inte riktigt. Nu kan jag inte gå in i ett stall utan att få panikångest- Låter fånigt, men så är det. Robert spelar på V75 och har dragit ner mig till Åby några gånger. Och det går, eftersom hästarna är en bit i från och man kan tjäna en hacka om man har tungan rätt i mun.

Men om Leon bestämmer sig för att börja rida, får Robert följa med honom. Mamma kommer kanske vara med, men hålla mig i bilen eller iallafall en lång bit därifrån ;)

Ja, när jag äntligen insåg att jag faktiskt inte behöver syssla med något som jag inte vill, så började jag köra motocross istället. Där var jag mycket tryggare och hade väldigt roligt.
Ja, bara för man e tjej behöver man inte rida. Nu vet jag det...!




Kommentarer
Postat av: Annelie

Fint barn på fin häst :-)

2011-11-17 @ 10:54:34
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Tack, fast det är en han :-D

2011-11-20 @ 18:53:21
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0