Vårkänlor...



Nu känns det som det får börja hända något...
Nu har man fått en lyckad, vit jul och en kall och skön invigning av det nya året med smällare och champange.
Även en smak på våren fick man faktiskt precis innan sportlovet började. Då kändes det skönt med gräs, blå himmel och lite varmare i luften. Men vi som bor på denna breddgrad vet ju att det alltid kommer ett (eller två...) bakslag innan våren slår till på riktigt.
I år tyckte jag att bakslaget inte kom så tokigt ändå. Bara dagarna före barnens sportlov. Då känns det mer befogat för det att komma. Bättre det än i april. Men nu är sportlovet slut, så nu får gärna våren sätta igång. På riktigt alltså!!!

1:a mars är det idag. Mars, känns som vårens månad. Själv fyller jag ju faktiskt år dagen för vårdagsjämningen. Men kommer ihåg mina barndomsår med både kalas med snö ute och även kalas på altanden i strålande sol. Undra vad det blir i år???

Jag kommer iallafall genast sätta på mig mina solglasögon om solen dyker fram, för det ger känsla av värme och vår. En lätt åtgärd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0