Regnet det bara öser ner...



Nu börjar det.... regnet och rusket :(

De flesta känner att det är gott att det kommer för då närmar sig våren. Och visst har man fått en del vårkänslor. Fåglar som kvittrar och gräs som börjar skymta fram under snön. När solen är framme värmer den och solglasögonen åker på. Vår på gång :)

Ja, det är allt mysigt och våren är allt underbart. Men innan den visar sig på riktigt så kan det bli ett bakslag. Det är ju faktiskt bara början av februari. Även de som göms i tö, kommer fram i snö... och då syftar jag på alla de dåliga hundägarna som inte tar upp efter sina hundar. Blä, blä, blä... Skäms på er!

Såg även att våra bilar behövde en stor omgång av tvättande och vaxande och ompyssling. Som tur är har jag en man som gärna gör detta. Och det stämmer, för då blir det rätt gjort enligt han. Inte mig emot... :)

Men jag som aldrig är negativ, längtar också lite efter våren när jag går i regnet ner till den smutsiga bilen och försöker hoppa över de hundbajsar jag ser... härligt med våren!!!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Skönt med positivitet ;-)

2011-02-02 @ 14:09:56
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0