Fackligt engagerad...

Det är roligt att vara fackligt engagerad.
Jag är Arbetsplatsombud på mitt jobb. Har även avancerat mig upp till att vara med i styrelsen som ledamot samt rekryteringsansvarig.
Det är ett väldigt roligt uppdrag.
Känns stort och lite vuxet faktiskt.
Vi sitter en gång i månaden och har möte med styrelsen. Ett gäng härliga människor.
Även kurser och konferenser bokas in ibland. Det brukar vara väldigt trevligt och lärorikt.
Man får vara med på arbetsinerjuver. Man får vara med på ledningsmöten. Man får helt enkelt vara med och se hur arbetsplatsen fungerar och även vara med och påverka lite.
Ja, detta är verkligen en trevlig uppgift i livet just nu. Känns kul och omväxlande.
Så sedan när jag går i pension, kan jag allafall säga att jag varit fackligt engagerad!





Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra Sara! Det mesta blir nog roligare om man engagerar sig i det.



Kram från Lisa (som inte läst här på länge. Facebooks fel, bl a)

2010-10-24 @ 22:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0