Jag hatar företag som bara vill ha och ha...

Detta tar verkligen priset.
Nu har jag varit i kontakt med Telia i tre dagar.
Inte frivilligt...

Det började med att vi har ett avtal med Telia. Ett paketerbjudande som vi tog när vi flyttade till V. Gröngatan förra året i mars. Där ingår det Tv, bredband och telefoni. Bindningstiden är fram till februari nästa år 2011. Så vi begärde flyttning av detta till vår nya lägenhet och att vi ville att det skulle träda i kraft 1 april.
Då fick jag ett SMS från Telia, som bad mig att ringa upp dem på 90 200.
- Okej, det kan jag väl göra. Inga problem... trodde jag...

Först fick jag tala in tydligt vad jag ville, som ändå inte fungerade, utan att jag hamnade på fel avdelning. Jag hittade inte något sätt att ta mig tillbaka till huvudmenyn, så jag fick ringa upp dem igen. Denna gången talade jag övertydligt och då gick det lite bättre. Men när jag väl kom fram var jag "bara" 61:e i kön, som beräknades ta upp till en timme. Som tur var hade de en tjänst som gjorde att man kunde be dem ringa upp när det var min turordning i kön. Tur dom hade den tjänsten, för vem hade orkat och haft tid att sitte i en timmes telefonkö?????

När de sedan efter drygt en timme ringde upp, berättade de för mig att vi tyvärr inte kunde flytta med vårt avtal eftersom det inte fanns någon "ledning" för tv:n framdraget till dit vi skulle flytta. Men de skulle naturligtvis göra om vårat avtal, så vi bara kunde ha kvar bredbandet och telefonin. Det avtalet i sig skulle då kosta oss 10 kr extra i månaden. Hmmm.... hur går det ihop????
Jag sa genast att vi INTE tänkte gå med på det och tänker diskutera detta med min man som är chef för denna avdelningen i vårt förhållande.
-Jag återkommer imorgon, sa jag.
Jag och Robert gick igenom vad vi skulle göra och vad som var bäst för oss. För oss var det naturligtvis bäst att säga upp hela skiten! Vi letade febrilt efter något i deras avtalsvillkor som kunde ge oss rätten att säga upp det. Och jippi.... vi hittade något. Det fanns en punkt som sa att om inte Telia kunde leverara tjänsten så kunde den sägas upp med omedlebar verkan! Jippi!

Så Robert ringde direkt och hamnade i den kända 1-timmes kön. När de sedan ringde upp efter ett bra tag, kunde de inte hjälpa oss för att just den avdelningen för uppsägning var stängd. Men de lovade att ringa upp nästa dag.

Nästa dag kom och de hade sagt att de skulle ringa innan kl 12. Icke sa Nicke. Ingen Telia. Så det slutade med att jag fick ringa upp dem till slut. Samma jäkla kö och samma jäkla väntan. Tillslut ringde de upp och jag blev placerad i kön för uppsägning. Tyvärr var jag tvungen att lägga på, för de svarade aldrig. Så ÄNNU en gång ringde jag Telias kundtjänst. Kö-väntetid-telefonist... Kan det här nu!!!!
Fick pratat med en telefonist och jag berättade hela min historia och dess gång, och han lovade att hjälpa mig. Så han tog ärendet och gjorde det direkt från kundtjänsten. Kunde de inte gjort det från första början!?!

Så var det äntligen klart. Äntligen!
Vad händer då? - Jo, jag får ett telefonsamtal från Telia! En försäljare som sett att vi sagt upp vårat avtal och vill sälja oss ett nytt...!
Det tog Telia tre dagar att fixa vår uppsägning, men det tog dem fyra timmar att ringa och vilja sälja oss ett nytt. Fy f-n för Telia alltså!

Så nu har jag skällt lite. Känns genast lite bättre.

På söndag ska jag och Leon på kalas till min farfar. Han fyller 95 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0