Nästa kapitel.... Semestern slut...

Idag var det första dagen på jobbet efter fyra veckors semester.
Alla frågade hur semestern varit och tyckte synd om mig för att jag redan haft mitt roliga, för det är det jag har haft. Roligt och härlig semester med sol och min kära familj. Vad mer kan man begära.
Vi har fått några härliga dagar ihop med sol och bad som innefattar semester i Sverige. Man får vara glad för det lilla.
Jag har ingen ångest för att börja jobba. Jag trivs på mitt jobb och med mina arbetsuppgifter. Även mina kära arbetskamrater förgyller min vardag. Känns bra att komma tillbaka.
Även Leon har slutat sin semester. Nu är det dagis som gäller igen. Han har allt frågat efter dagis nu på det senare och nämt sina kompisar. Det är så gulligt att han har så stor koll. Idag när vi kom till dagis mötes han i dörren av sin kära dagiskamrat Arivd. Båda blev helt exalterade och skrattade genast. Arvid gav Leon en kram och verkligen var överlycklig över att se honom. Det var ömsesidigt för Leon. Kram, skratt och bus. Så gulligt att se. När jag skulle gå och frågade om det var ok, märkte inte ens Leon att jag gick. (Intalar mig att det är bättre än gråt och tårar, men bara ett litet hej då vill man ju ha.) Jag fick igen det när jag hämtade honom istället. När jag kom fick Leon se mig på långt håll. Då kastade han bollen han hade i handen och pekade till Arvid...
- Kolla, min mamma. Min mamma, min mamma!!!!
Sedan kom han springande i full suling och slängde sig om halsen på mig.
Då känner man att man lever.... skit samma att semestern är över...!
Man bara njuter!

Ja, så synd om mig är det ju inte.
Om fyra veckor går jag på mammaledighet med Leon och är hemma med honom hela augusti.
Så lite jobb däremellan gör liksom ingenting...

För er som har semester nu eller ska börja sin... Sköt om er och passa på att njuta!






Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag ser fram mot min semestertur till kungshamn när norgearbetet är slut :-)

2010-07-12 @ 15:06:36
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0