Back to the hoods...

Nu är jag officiellt Ljungskilebor igen.

Flytten skedde i lördags och gick som en dans.
Jag och Robert hade förberett en hel del, så på lördag morgon packade vi vår bil full i skrymmande saker och sedan begav jag mig ut till Utby för att hämta svärmor.
Robert var kvar och väntade på flyttkarlarna som skulle samlas kl 10.
Under tiden åkte jag och Rita ut till Ljungskile för att packa in det som vi hade med oss samt fixa till så det fanns plats för möbler och kartonger som skulle tas med det stora lasset.
Klockan 11 ringde Robert och sa att allt var inlassat i lastbilen. Allt i hela lägenheten + vinden, förrådet och garaget. Snacka effektiva flyttgubbar (och stor förberedelse).
Det passade mig och Rita bra, för vi var klara hemma med upppackning av de som gick och även en snabb avdammsugning på golven.

Runt 11.30 var de framme med den stora lastbilen som Bengt lånat. Några kom med lastbil, andra med personbil och en hårding kom på sin Harley Davidson. Snacka coolt....
- Ja, vi har nog de mest coola flyttgubbarna, måste tilläggas!
Så var det bara att bära och konka igen. Men allt var klart kl 14. Och då har även en fika paus lagts in emellan kartongerna.
All heder till all hjälp vi fick. Utan er.... :)

Så nu är vi på plats. Stortrivs redan. Leon har aldrig varit ute så mycket på dagarna som nu. Bara att öppna dörren. Så härligt! Lekplats, sol och massor av barn (och föräldrar) utanför. Trevligt!

Kommer med mer info och säkert några bilder oxå. Måste bara packa upp några kartonger först...

Ha det så gott där ute i vårsolen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0