Hoppas på ett positivt svar...

Imorgon hoppas jag på det bästa.
Ett bra besked.
Ett positivt svar.

Ska till läkaren för att diskutera mina nässelutslag som jag råkat ut för.
Vanligtvis så är det inget speciellt med nässelutslag, utan de brukar gå bort av sig själv efter några veckor.
Men inte på mig.
Jag har haft det sedan januari. Eftersom det inte gick bort av sig själv har jag fått hjälp på traven av div. kortisontabletter, klåda-tabletter och tabletter för att motverka de andras biverkningar. Kändes ett tag som jag var ett levande apotek. Det gav inte med sig under våren utan när det började se bättre ut och jag sänkte kurerna på medicinen, slog det bak-ut och jag fick iallafall två gånger åka in till akuten. Svullnade upp i ansiktet och kunde inte andas normalt. Och så var det igång med nya kurer igen.

Ett uppehåll under sommaren kom faktiskt som det såg riktigt bra ut. Två månader var jag utan prickar och pluppar, och var nere på en riktigt låg dos. Men sedan, från ingenting, satte det igång och blossade upp igen.
Så nu går jag på starka tabletter för att få något slut på detta...

Tyvärr är tabletterna såpass starka att Leon får vänta på ett litet syskon än så länge.
Man ska inte bli eller vara gravid när man äter denna medicinen. Det är det som känns mest tycker jag.
Men man kan inte få alla önskningar uppfyllda i livet, och den största önskan har jag ju redan hos mig.

Men imorgon kanske jag kan få ett bra och positivt svar från läkaren som ser att mina prover ser bättre ut och att jag kanske kan trappa neråt...
Det är min önska just nu....

Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag håller.

2009-09-29 @ 10:36:07
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Jessica Olsson

Självklart håller jag också tummarna för dig!!! Kram

2009-09-29 @ 21:40:37
Postat av: Ulle

Jag håller stenhårt!!

2009-09-30 @ 20:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0