Var finns de fyra årstiderna?

Häromdagen när jag tittade ut genom fönstret, var det som jag hade dragits tillbaka i tiden.
Snöstorm och det var helt vitt utanför fönstrerna.
- Va, är det januari...?
- Nej, just det. Vi befinner ju oss i Sverige och Sveriges nuvarande årstider...

Ja, Sveriges årstider idag är ju inga direkt. Vintern kommer sent, ibland hinner vi inte ens upptäcka våren.
Sommaren är antingen jätte solig och varm eller regning och kall. Inga garantier där...
Hösten brukar komma m buller och bång och stanna alldelses för länge.

Tacka vet jag när jag var liten. Då var det snö på vinterhalvåret, värme och sol på sommarhalvåret. Däremellan vår och höst.
Eller var det verkligen så...?
Är det något som jag har fått för mig... Att det SKULLE vara så... Sett för mycket Astrid Lindgren-filmer...

Hmm, undra hur Leon kommer uppfatta begreppet årstider? Är det något som mamma berättat om. Hur hon hade det för länge sedan....(då menar jag LÄNGE sedan).

Ja, jag vet varken in eller ut. Men det jag vet är att jag längtar till våren och sommaren!!!

*

Här kommer lite bilder på Leon och hans resa genom livet.
Kram där ute i snöslasket!!!



Jag vill ha en synth, farsan...




Leons dop-tårta... mums!




Leon döps... och hjälper prästen lite...




Här kommer jag, Robert LEON Gidlöf !

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken stilig liten kille ni har! Kram

2009-03-29 @ 07:06:19
Postat av: malin

Det där med årstiderna är inte bara ett förbättrat minne. Förr hade ALLA mina klasskamrater längdskidor. För att det fanns snö att åka på på vintrarna. Vi åkte skidor på skoltid. Det känns inte riktigt som någon idé att köpa skidor till barnen idag...

2009-03-29 @ 21:36:17
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Blomman

Grattis till dopet och ha en riktigt bra påsk.

2009-04-11 @ 18:30:08
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0