Wii, Body Pump och QX-galan...

Idag har jag och Leon spenderat vår dag ihop hemma hos Mari och Minna.
Vi hade bestämt oss för att spela Wii tillsammans med Emelie och Jolina samt Elinor och Casper.
Mari skulle även bjuda oss på mat. Trevligt initiativ!
Så vid lunchtid anlände vi hemma hos Mari.
Först skulle barnen äta. När de hade gjort det satte vi igång att spela Wii, samtidigt som barnen lekte runt omkring oss. Harmoniskt!
Vi spelade bowlingspelet, så jag och Elinor spelade mot varandra. Skit roligt. Tur att Robert, Maris sambo samt Minnas far, var hemma för att han var lite dålig. Det gynnade mig iallafall. Han kunde nämligen ge mig lite tips... och det behövdes. Ja, som ni säkert förstod så vann Elinor över mig.
- Men jag är inte bitter....! ( citat: Tony Rickardsson)
Mari och Emelie spelade mot varandra i den andra omgången, men vem som vann den vet jag inte riktigt. Det enda som jag vet är att jag kom sist... men som sagt... jag är inte bitter...!
Mellan spelen åt vi också av Maris fantastiskt goda kycklingsallad. En riktig höjdare!
Sedan tog vi en liten paus och bytte blöjor på barnen, gav de mat eller mellan mål, samt drack kaffe och åt glass.
Det blev bara ett spel, mer hann vi inte. Men det gjorde inget. Huvudsaken var att vi hade så trevligt.
Tack för en trevlig dag, och hoppas jag får ta revanch någon dag!!!!

       
Elinor                          Emelie                        Mari


       
Casper o Jolina                 Minna                             Jolina o Leon och en liten bit av Casper...


Maris utsökta kycklingsallad


*

Idag har jag också hunnit med mitt första Body Pump-pass på Sport Life. Jag tecknade ju ett medlemskort på Sport Life, så nu måste jag ju utnyttja det så mycket jag kan och har tid. Jag har nu provat på RPM (liknande spinning) och mamma/barn gympan. Så nu var det dags för Body Pump.
Det var roligt. Man kände verkligen att man hade muskler som man inte trodde fanns, eller upptäckte muskler som man verkligen inte tidigare hade utnyttjat. Kändes skönt och nyttigt.
Däremot kommer det nog kännas mest i morgon.... så Välkommen träningsvärken och gör ditt bästa...hihi!

*

Vill även ge en stor och varm Gratulation till pristagaren för Årets bok, Mamma, mormor och jag, på QX-galan.
Grattis Kim!
Det priset är du verkligen värd, och jag har ju läst din bok så jag vet att du förtjänar priset i allra högsta grad.
Grattis igen gumman!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0