Tidsfördriv...

Detta är denna långa, jobbiga och dåliga perioden Robert jobbar.
Dvs han jobbar tre nätter i rad, ledig två och jobbar sedan ytterligare en.
Inte nog med att han jobar och att jag och Leon är tvugna att sova själva.
När han har jobbat sitt långa tröttsamma nattskift, är han ju tvungen att sova på dagen för att orka jobba sitt nästa skift.
Så när han jobbar lördag, söndag och måndag samt torsdag, går även tisdag och fredag bort i sovtimmar.
Tråkigt för oss alla.

Man får egentligen inte lov att klaga, utan man ska bara "vara glad" för att man har jobb idagens läge, men jag måste ändå säga att det finns gränser. Man klarar inte av att jobba under dessa förhållanden hur länge som helst.
Det är inte bra för någon.

Men, men vi får väl hoppas att det inte "varar forever". Jag och Robert (speciellt Robert) hoppas ju på en lösning varje lördag kl 14.... måtte dessa kusar springa rätt någon gång....!

För mig gäller det alltså att försöka hitta på något för mig och Leon att göra, när Robert sover ikapp de timmar han varit vaken.
Alltså gäller det att försöka boka upp något varje dag.
Idag, söndag, var vi och firade min bror. Han fyller egentligen 21:e, men vi tog en kopp kaffe och bulle idag istället.
Grattis brorsan!
Imorgon, måndag, är det öppna förskolan som är inplanerad. Vi får väl se vad som händer och vad vädret säger.
Tisdag ska jag och Leon hälsa på Rita och Bengt. Det gillar Leon. Hälsa på kossorna och sådant....
På onsdag är Robert ledig!!!!! (= grabb-dag)

Vi får väl se vad slutet av veckan har att bjuda på....
... fredag - söndag är det iallafall Skåne som hägrar för mig och Leon.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Öppna förskolan och kossor. Enkelt men skoj!

2008-10-20 @ 00:12:47
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0