Det var ett tag sedan...

Hej där!

Det var ett tag sedan jag var här inne och rörde till det...
Beror väl på att vi har en liten "skrutt" vid namn Leon hemma nu
som tar den mesta uppmärksamheten från mig just nu.

Jag har förstått att småbarnsföräldrar inte hinner med allt
de har planerat för dagen. Så även när det gäller mig. Tidsplanering
är ett minne blott just nu. Tiden går ut på att mata Leon, byta på
Leon, underhålla Leon. Den tiden som är emellan det, blir
det att man försöker städa och vila. Men även att umgås med
pappa Robert. Sedan har vi haft besök nästan varje dag
sedan Leon kom hem. Nu låter det precis som jag suckar och
stönar åt mitt liv, men då har vi fått allt om bakfoten. Just nu stortrivs
jag med mitt liv. Har två killar som förgyller mitt liv till fullo.

I söndags var det dags för min första morsdag. Den firade vi ute
hos min mor, och resten av familjen ute i Ljungskile. Det var
jättemysigt. Första gången Leon var och hälsade på mormor o
morfar. Det gick jätte bra.
Öhhh... varför skulle det inte???
Man är nog lite mer nojjig nu förtiden.

Idag var vi hos BVC. Dit går vi en gång i veckan för att väga och
mäta Leon, så han följer sin "kurva" korrekt.
Nu vägde han 3595 g och mättes till 53 cm. (När han föddes vägde han 3280 g och var 51 cm)
Han följer sin kurva perfekt, och allt ser helt normalt ut.
Alltid lika skönt när sköterskan säger det!

Nu har Leon kommit in i en liten skrik period, och även om man
kollat blöjan, ammat honom och stoppat i nappen som trillat ut, fortsätter
han låta. Hmmm.... har prövat det mesta, men inget duger... Men oftast
somnar han efter en stund. Men idag är det första natten som Robert
ska jobba efter det att vi kommit hem. Ska bli intressant. Vi får väl se hur
det går, och om jag får några ringar runt ögonen, eller kanske en väl
utsövd natt. Troligtvis det första...

Ja, som ni märker har mina blogginlägg nu tagit en ny vändning...
Innehåll: Leon

Så kommer det nu bli, för jag kan inte slita mig från min lilla "skrutt".

image38

Kommentarer
Postat av: Sari

Åååååhh! Gullibullibuu *bebis-språk*..så söt!
krama.

2008-05-27 @ 12:18:28
Postat av: Tomas

På något sätt förväntar man sig att få läsa om den lille krabbaten när man går in här. Så ändrad intriktning gör faktiskt inget.. :)

2008-05-28 @ 14:48:07
URL: http://tr3tton.blogg.se
Postat av: Annah

Det är allt ett litet gulligt knytt ni tillverkat du! Han e ju helt ljuvlig! =) Sen kan ja tillägga att när ja blev moster höll ja på att tjata ihjäl alla runt mig om lill-bebban! Normalt helt klart... *ler*

2008-05-29 @ 20:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0