Peppar, peppar, tag i trä....

I natt har jag fått sova!!!!
Robert gjorde sitt sista nattpass, så jag
hade ställt in mig på en sjuhelvets natt...
Laddat för att vara vaken och underhålla Leon
under de sena natt-timmarna.

Men så hände det något...
Leon började med sin vanliga rutin, och började
skrika och vara klarvaken vid åtta tiden när Robert
åkt till jobbet.
- Ja, ja, det var jag ju beredd på.
Men sedan framåt kl 22 somnade han faktiskt in i
en djup sömn, så jag kunde lägga honom ner i
spjälsängen utan att han vaknade.
- Nu gäller det att passa på, tänkte jag.
Så jag passade på att lägga mig brevid och vila, så jag
kunde orka med resten av natten. Pang, sa det, så stensov
både jag och Leon.
Länge! Han vaknade inte förrän vid kl 01. Så då var det
bara att gå upp och ge lilla skrutten nattmat. Det är man ju
alltid sugen på så där vid 01-tiden på natten.
Sedan hände det igen...
Skrutt däckade av och jag kunde lägga honom i sängen
igen, och själv krypa ner och sova lite till.
Så var det dags kl 04. Upp igen och mer mat...
Sedan fick jag vagga honom lite till sömns i drygt en timme.
Men det gjorde inget. Jag var ju utvilad.
Robert skulle komma hem vid 08, och tro på f-n, så somnade
Leon ännu en gång, efter mitt vaggande fram och tillbaka, samtidigt
som jag visslade något som liknade en vaggvisa.
Så klockan sju på morgonen var det färdigsovet för natten.
Vilken lyx.... !

Men peppar, peppar tag i trä... det är EN natt.... vi får väl se hur det går framöver.

Förresten, just nu ligger en utjobbad far tillsammans med sin son och sover.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0