Dags för gaderoben igen...

Så var det slut på EM för Sveriges del.

Kan inte påstå att jag är fanatiskt intresserad av EM, men självklart
är det ändå speciellt när Sverige spelar. Mitt inte så fanatiska intresse
kanske beror på att jag aldrig själv har spelat fotboll.
-Visst, jag har allt bollsinne, men mina bollsporter bestod av innebandy,
badminton och handboll. Men fotboll har aldrig varit något för min del.
Som te x offside.... vet inte hur många som har förklarat för mig vad det är,
med det går liksom inte in i min hjärna riktigt...
-Vadå på fel sida linjen... öhhh...

Men bara för att jag inte fattar offside-regeln, så är jag ändå intresserad när
det är stora mästerskap som VM och EM. Då åker min Sverige-tröja fram. Den
special designade blå-gula tröjan som endast är min. Då sitter vi här i soffan.
Robert iförd gult och blått från topp till tå. Leon i förstort matchställ, och jag med
min Sverigetröja.

Men tyvärr brukar den åka av fortare än väntat. Och det är inte första gången. Men
man ska aldrig ge upp hoppet. Nu åker den in i gaderoben igen, men nästa gång
det är mästerskap, åker den genast fram igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0