Pannkakor m sylt och iskall mjölk...

Något som är riktigt njutbart och gott, fick
jag och Robert avnjutna igår...

... svärmors hemmalagade pannkakor!

Robert hade nämligen köpt sig två par
jeans, som var för långa. Så han ville ha
hjälp med att lägga upp dem till rätt längd
för honom.

Tyvärr har han gift sig med en person som
inte har varit så nära vän med sin symaskin...
Jag kan väl på sin höjd lägga upp gardiner
med en enkel raksöm. Fast för mig är ingenting
enkelt när det är kopplat till sömnad.

Kommer ihåg i syslöjden man hade i skolan.
Då gick det en hel termin, och resultatet blev
en lång, och då menar jag lång... färgglad halsduk i olika färger.

Har fått en symakin av min mamma när jag
flyttade hemifrån. Det är mer utlånad än utsliten.

Därför blev Roberts mamma tillfrågad om hon
kunde hjälpa sin son att lägga upp hans jeans,
eftersom hans odugliga fru inte har en susning
om hur man gör. Det är ju inte bara att sy... det ska bli bra också!

Så eftersom vi skulle ut och lämna jeansen för
uppläggning, så blev vi även bjudna på middag...

... därav pannkakorna. Hemmalagade. Rykande färska. Lagom stekyta. Sylt. Iskall mjölk... Kan det bli bättre..!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0