Min helg i stora drag...

I fredags gjorde jag absolut ingenting...
Robert jobbade natten från kl 20 till kl 09 
följande dag.
Så för mig kändes kvällen som en väldigt
fantasilös fredagskväll.

Lördagen däremot var väldigt trevlig och 
rolig. På kvällen var vi bjudna på överraskningskalas
för Märda, som fyller 40 år.

Innan dess gav jag mig ut en snabb sväng till 
Torp (inte så roligt). Där fick jag köpt en del
saker som vi behövde, och tyvärr finns det bara
att köpa på Torp. Eftersom jag inte är så förtjust
att åka dit, så passade jag på att kolla i nästan alla 
affärer, ifall det var något mer som jag skulle ha, så
kan jag undvika det stället på ett tag.

Därför var jag inte hemma förrän kl 15. Det var
perfekt, för Robert behövde vila sig efter sitt långa
nattpass, och jag fick spenderat lite pengar, som 
jag är så bra på.

Klockan fem var det dags för Märdas överraskningskalas.
Då "kidnappade" grabbarna honom, för att ta med honom
på en paintball upplevelse...

Vi tjejer samlades hemma hos Ulle och Märda och 
kollade på när Ulle lagade maten som skulle serveras
senare på kvällen... Flygande Jakob... Mums!

Sedan var det dags att hämta hem födelsedagsbarnet (snart 40, men ändå alltid ett barn...),
för att sedan fortsätta med kalaset hemma hos dem. Där
severades dryck och Ulles goda mat samt sång (ja må han leva...),
historier, paketöppning, tjo och tjim hela natten lång.

När klockan blev framåt 02.30, kände jag mig lite trött, och
som tur är har jag inte så långt hem, så då sa jag tack och god natt för min del....

På söndag blev det inte många "knop" gjorda. Hann ändå
hälsa på min kära farmor och farfar på ett "kafferep". Annars
var det hämtmat och film som styrde söndagen i helhet.

Även om det känns som jag nästan inte gjort någonting i helgen, sitter jag redan här och det är måndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0