Mayleon...

Detta med namn, är ingen lätt uppgift. Ett namn har
så personlig betydelse. Olika för olika personer.

Jag och Robert har diskuterat en del namn nu när
vi har en liten "joker" att tänka på. Måste säga att vi
inte har haft sådana jätte problem, utan kommit fram
i lugn och ro med ett pojknamn och ett flicknamn vi
tycker är fint.

Pojknamn har vi LEON som förslag.
Flicknamn har vi MAYA som förslag.

Det känns jättebra. Eftersom vi ännu inte vet vad för
kön det blir, kallar vi "jokern" för ett sammansatt namn av
de båda förslagen...

... då blir det Mayleon!

Så lilla Mayleon har ett litet provisoriskt namn än så länge.
Vissa säger ju att när man får se sitt barn för första gången,
kanske man inte alls väljer det namnet man funderat på, utan
något helt annat... (som Knut eller nåt...)

Vi får väl se vad det blir i slutändan...!


Kommentarer
Postat av: Hansson

Jag hade döpt till Jimi-Hendrik, oavsett kön ;-)

2008-01-30 @ 14:05:27
Postat av: Sara

Vem vet... kanske kommer det ut en liten bebis med en gitarr runt halsen... då snor vi nog ditt namnförslag... e de ok? :-)

2008-01-30 @ 14:23:17
Postat av: malin

Ert arbetsnamn är ju trevligare än det simon fick.. han fick heta pallervante när han kom ut :)

2008-01-30 @ 15:15:55
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Hansson

Det är ok, men det är inte mitt förslag. Jag har snott det från Claes Malmberg i pariserhjulet (tror jag att det var).

2008-01-30 @ 15:50:57
Postat av: Sara

Pallervante.... jag tycker det var gulligt... :-)

2008-01-30 @ 19:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0